Nu är klockan 05.52 och hon sover än.
Kanske inte så intressant för er, och kanske lite surrigt inlägg, men man har ju inte roligare än såhär på morgonkvisten
Hoppas få se många tankar och åsikter senare under dagen, om jag gjort rätt eller fel...
Marina skrev:Ca 06.40 satt hon och nästan sov när jag kikade in efter en stunds tystnad. Jag gick in, lade henne tillrätta ett par gånger, solfjäder lätt
Marina skrev:Hej! Jag är stolt mor till en tjej på 10 ½ mån. Hon sover ganska bra tycker jag, men för sent på kvällen och alldeles för lite på dagarna. Nu ser hennes tider ut ca; somnar 21.30-22.30, vaknar oftast vid ca 01.00 på natten och vill komma över i vår säng o snutta på mamma... snuttar ett par minuter innan jag vänder mig på rygg o drar upp täcket, det brukar hon acceptera och somna om gott. Sen blir det vid ca 05.00 på morgonen lite snutta, och sen vid ca 07.00, 08.00 och vi brukar gå upp ca 09.00-10.00.
Hon sover igen vid ca13.30/14.00, ibland en timme (ovanligt) men oftast 20 min., henne berömda power-nap... Och likadant en sväng på sen e.m. vid ca 18.30, en 20-minuters... Så hon kan sova ibland inte ens en hel timme under en hel dag, stackarn(och jag får inte mycket gjort heller) Får hon sova PÅ mig, kan hon sova en timme- en och en halv... men det vill jag inte varje dag. Hon får göra det ibland för jag tycker att hon måste få sömn.
Nu ska jag sluta amma snart, för jag ska åka utomlands i okt. utan henne och pappan (hur jag ska kunna vara ifrån dom är ett annat kapitel).
Men iaf, jag köpte boken för att 1. jag ska sluta amma och vill veta hur jag ska få henne att somna om utan det. 2. Hon sover så himla lite under dagarna.
Igår kväll var jag lite nyfiken på att prova lite buffning o solfjädern (jo har förstått att man ska ju inte prova, utan bestämma sig att NU SKA DET SKE. Men iaf..) Jag började vid 20.30. Kl. 21.45 gav jag upp och bar på henne 5 min. så somnade hon... Min undran är, hon var väldigt ledsen igår, tyckte inte alls om att bli "nertvingad" och tillrättalagd hela tiden. Så mkt som hon grät igår har hon inte gjort i hela sitt livJag brukar inte ha problem alls att lägga henne annars, det är välling, sitta med henne (orkar itne gå längre) och vagga lite med benen. Och sedan trillar jag ner henne i sängen så somnar hon gott. Det tar ca 10 min. Så jag fick lite skräck nu :S, om jag ska få henne till att bli så ledsen och orolig. Det kändes riktigt hemkst att gå från rofyllt läggande till skrik & grin
![]()
Jag kommer att göra ett ordentligt upplägg, schema och fråga om allt jag är osäker på innan jag helhjärtat börjar med kuren. Tänker inte "prova" igen heller, så ni kan vara lugna för det;) Nästa gång det sker så SKA det ske.
Men som sagt nu blev jag lite orolig efter igår. Jag kanske är hönsig eller löjlig eller något, men min känsla sedan jag fick lilla Ida är att hon ALDRIG ska behöva vara ledsen! (jag kan helt klart skilja på ledsen och gnäll/fjant)