Hon sover igen vid ca13.30/14.00, ibland en timme (ovanligt) men oftast 20 min., henne berömda power-nap... Och likadant en sväng på sen e.m. vid ca 18.30, en 20-minuters... Så hon kan sova ibland inte ens en hel timme under en hel dag, stackarn
Nu ska jag sluta amma snart, för jag ska åka utomlands i okt. utan henne och pappan (hur jag ska kunna vara ifrån dom är ett annat kapitel
Men iaf, jag köpte boken för att 1. jag ska sluta amma och vill veta hur jag ska få henne att somna om utan det. 2. Hon sover så himla lite under dagarna.
Igår kväll var jag lite nyfiken på att prova lite buffning o solfjädern (jo har förstått att man ska ju inte prova, utan bestämma sig att NU SKA DET SKE. Men iaf..) Jag började vid 20.30. Kl. 21.45 gav jag upp och bar på henne 5 min. så somnade hon... Min undran är, hon var väldigt ledsen igår, tyckte inte alls om att bli "nertvingad" och tillrättalagd hela tiden. Så mkt som hon grät igår har hon inte gjort i hela sitt liv
Jag kommer att göra ett ordentligt upplägg, schema och fråga om allt jag är osäker på innan jag helhjärtat börjar med kuren. Tänker inte "prova" igen heller, så ni kan vara lugna för det;) Nästa gång det sker så SKA det ske.
Men som sagt nu blev jag lite orolig efter igår. Jag kanske är hönsig eller löjlig eller något, men min känsla sedan jag fick lilla Ida är att hon ALDRIG ska behöva vara ledsen! (jag kan helt klart skilja på ledsen och gnäll/fjant)