Hej kära vänner!
Behöver lite hjälp att komma tillbaka till ordningen efter 6 dagars ordentlig

magjuka
Elicia, nu 8,5 månad gammal, har varit riktigt magsjuk, med hög feber, kräkningar och diarré. Hon är mycket bättre nu, men är fortfarande medtagen och äter bara smakportioner av risgröt, majspuré och mosad potatis, än så länge. Vill inte ha mer än några skedar (i vanliga fall en oerhört matglad tjej!

). Hon får majsvälling, vätskeersättning och lite amning i övrigt. Har fortfarande vätskebrist, som vi försöker återställa, kissar bara en gång om dagen. Men annars glad och leker och skrattar.
Idag har dagssömnen fungerat för första gången, hon sover just nu sitt andra 1,5 timmes pass för dagen, ute på balkongen.
Men nätterna har ju påverkats en del... Första nätterna sov hon i vår famn och vi matade med vätskeersättning var femte minut, men sen har hon sovit i sin säng och fått vätskeersättning/välling/amning plus blöjbyte ett par gånger per natt. Nu sover hon till klockan 5 utan problem, men då är det mega-bajsblöja. Jag har vid det uppvaknadet tagit upp henne och gett välling eftersom hon ligger på gränsen till uttorking. Nu när hon mår bättre
"anser" hon att det är morgon efter blöj- och vällingproceduren... och klockan är som sagt 5, i stället för, 7.30 som det
"står i schemat"!
Hur tycker ni att vi ska gå tillväga? Så länge hon kissar dåligt tycker jag att vi ska ge vätska när hon vaknar, men vi kan troligen övergå till vatten snart, även om hon dricker mer av den goda vällingen! Några tips om hur vi kan ge lite vätska utan att hon vaknar till helt? Det har ju redan blivit en vana för henne at få komma upp kl 5, känns det som.

Jag antar att det första steget är att INTE ta upp henne, utan ge vatten i sängen. Hoppas bara att bajsningen lugnar ned sig, eftersom hon varje morgon har bajsat igenom så det är ordentligt bajsigt i sängen. Man vill verkligen fixa i ordning det, så hon slipper sova i gegg och lukt!

Lite tips och råd snälla

KRAM