Här kommer ett schema jag snickrat ihop:
Natt: 20.00-07.30 (11,5 timmar)
Äta: 07.30
Sova: 09.00-10.00 (1 timme)
Äta: 10.00
Sova: 12.30-13.30 (1 timme)
Äta: 13.30
Sova: 15.30-17.00 (1,5 timme)
Bad och nattslurk efteråt (välling): 19.00
Natt: 20.00
Totalt 15 timmar sömn.
Min dotter, Adila, är född november 2011 och fyller 6 månader om 1,5 vecka. Jag märker att det börjar gå åt allt mindre ersättning här hemma nu när jag börjat ge "riktig" mat. Ger allt från välling, gröt, burkmat, hemlagad mat, fruktmos (som efterätt).. Det mesta funkar ganska bra. Jag har hittills gett NAN modersmjölkersättning och Sempers gröt. Av burkmaten är det lite olika märken, är inte så noga. Hon har som sagt lite ont i magen de senaste dagarna, och jag är lite fundersam över vad det kan vara. Jag har en Nestlé gröt hemma också, den där "första gröten-förpackningen" men hon verkade inte så glad över den. Tyckte själv den smakade typ..kartong? Hehe. Men kan prova med den igen för att se om den åker ner lättare nu och om magen tycker bättre om den.
Jag är lite pirrig inför magen kuren eftersom jag vill så gärna börja med en gång och är intresserad över hur hon kommer att reagera. Har sagt åt sambon att han får ha öronproppar några nätter framöver haha.. Han har inte läst boken och tycker det låter helt otroligt att hon helt plötsligt kommer att kunna sova oavbrutet nästan 12 timmar men han tänker inte ifrågasätta det under kuren och tänker stödja det. Skönt. Jag har så gott jag kan försökt förklara SHN-kuren så han har en liten aning om vad det innebär.
Jag vet inte riktigt var jag vill komma med detta, skulle mest vilja få nån slags feedback på schemat och se om det finns några bra tips och råd