Detta med väckarklocka att den skall ringa prik kl 7, är de även under protester och gnäll?
Eller är det bättre att vänta in till nöjd tystnad?
Hon fasnar ofta i sitt gnäll/klagan vid 6,30 tiden och då känns det så dumt att fjädra lugn med en ramsa sen. Då hon redan fått en pangramsa och en trygg ramsa och små sovit/tyst för att vakna i gen och fasnar i sitt gnäll. Känns mäst som om hon bara skulle vara tyst/lugn i högst 5-10 min för att vakna i gen.
Har då svårt att väcka henne under nöjd tystnad utan oftast under små gnäll/klagan eller i mellan gnäll andetagen.
När man ska pangramsa vid första morgon pipet är lite svårt tycker jag vissa morgon pipp kan hon klara av själv men inte alla.
Att pricka in "rätt" morgon pip vill ju inte störa i onödan. Om man har pangramsat en sväng på morgonen ska de inte vara något mer pangramsande med den morgonen då?
Nu livet leker och har då inte tid med sov ning.
På kvällarna är de inte så populärt i att lägga sig utan blir ofta arg när vi busar upp för trappan och märker att de ska sovas. (Samma vid middags sovningen)
Ska jag bara lägga som vandligt som inget har hänt och sedan ramsa en allagodagyxskaft ramsa om att allt är toppen och hur super skönt de ska bli att sova. Och sedan en ramsa om hon fasnar eller blir lässen.
En ramsa och inget mer eller tok ramsa tills hon tystnar och blir lugn