Hur kommer jag tillrätta med detta!

miniz

Re: Hur kommer jag tillrätta med detta!

Inlägg av miniz »

Hur gàr det nu?

Det ser ut som om damen skarvar lite pà den berömda 45 minuters skarven.
Det som hjälper mot det är 12 timmar natt och attityden till topps!

Verktygyen mot skarven är husljud, gärna dammsugare eller hàrfönare :roll: ,musik gärna klassiskt, men mina har kommit över sina skarvar med bàde roots reggae och Bo Kaspers och allt möjligt annat, sà det spelar inte sà stor roll, bara det är högt nog. :lol:

Om det känns som att hon behöver hjälp, ge henne en ramsa och ramsa dig till köket var du màste mixa soppan till kvällen.
Akta dig bara för överkoncentration.

Om du letar pà sök efter 45 minuter skarven hittar du nog mycket läsvärt.

Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
JNL

Inlägg av JNL »

Går sakta frammåt. Har haft besvär av magsuka och feber, men är på bättringsvägen.
Känns som om hon har varit känslig de dagar hon ätit dåligt spesiällt på kvällen, för då vaknar hon tidigt nästa morgon.
Svårt när de blir så tycker jag, man kan vell inte ge mat mitt i natten!

Har haft mamma på besök och då är mina oros vargar alltid där i fall hon ska vakna och jag ska behöva ramsa eller att hon ska få sura av sej i 30min på morgonen. Känns inge vidare när hon ligger och surar och andra hör på som inte försår :oops: :oops:
Kan man verktyga lite exra eller antar att de är bäst att sjuta oros vargarna 8-[ :oops:
// Linnéa

:heart: Hampus 07 :heart:
:heart: Nathalie 09 :heart:
JNL

Inlägg av JNL »

Går fortfarande trögt.
Är de inte nerspytt i sängen så är de bajs :roll:
Nu har hon vatten bajs, sviter från magsukan.
Och de gör hon på morgonen vid 6 tiden, #-o är lagom lätt att somna om när hela sägen är full i bajs och hon behöver en dush för att bli ren.
Nu äter hon ca 3bananer om dan så nu är de lite bättre men envisas med att bajsa vid 6!
Hon har så svårt att somna om med bajs och när hon är rellatift utsövd. (Har morgon kl,7)
Hur kan jag sjutera denna bajs tid till dan, när hon är så lös och känslig i magen nu. :-k
// Linnéa

TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej, BRAT kost i ett par dagar är bra.

B=Banana
R=Rice (vitt ris)
A=Applesauce (äpplemos, rivet äpple, äpple jucice)
T=Toast (vitt rostbröd, rån)

Tänk på att inte ge välling när magen är i olag. Det tar ett tag för en magsjuk mage att komma i kapp. Men kör med attityden att allt är precis som det skall.

Sist, sempers magdroppar (apoteket) eller Lactiplus (hälsokosten), även Proviva blåbär kan fungera lite.

Tänk att komma upp på banan så fort magen är ok igen.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
JNL

Inlägg av JNL »

Hon verkar krya på sig för nu äter hon som en häst igen!

Men! hon kissar så otroligt under natten så hon har kissat ner sig i sägen på morgon kvisten. Har provat en större blöjstorlek och provat byxs blöjor av pamers modell men båda har blivit för över fulla av kiss så de blivit blött i sängen.
Hon äter oftast fil med bannan på kvällen,( vill inte längre ha barn gröten.)
Någon som har haft samma problem, eller har något bra blöj tips.
// Linnéa

Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Skönt att tösen kryat på sig :D

Jag har själv ingen erfarenhet av överfulla nattblöjor... Kan ni ta en ännu större storlek? Eller har ni den största nu redan? Går det att sätta dubbla blöjor - en mindre under och en större ovanpå? Jag funderar högt...
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
JNL

Inlägg av JNL »

:x
Är till baks på ruta 1!!!!
Hon vakna vid 4 tiden och gnäller gick in och kolla så de inte va någon spya eller överfull blöja, men inte de. sov så där till 6 och då va hon bara tyst korta stunder till 7,15.
Hon fick några ramsor men gör så lite som möjligt, hon lysnar lite men fortsätter sedan gnälla ropa. Är lite svårt att att ramsa O:) och inte :x Hon var super trött nu till sovning och ville inte äta, så hon fick sova i stället.

Hon är vell inte trött/matvägran sjuk ni i gen!

Har två tugg tänder på väg upp men klagar inget om de på dan, varför skulle de då vara ett problem på natten då!?

Har jon mardrömmar?

Får hon för dålig kvälls mat och är hungrig!??
Hon har tyckså mycket om banan och fil, nu efter att hon varit sjuk så hon har ätit de till kvälls mat ca1 bana

Hon borde vell ha lärtsig att jagsäger när det är morgon och att de inte är någon ide att sura på natten.
// Linnéa

Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Hej!

Hur är det, har ni väckarklocka? Om inte så kan jag varmt rekommendera den! Den har fått ordning på alla morgonfnurror här hos oss - och hos många många andra!

Om du är orolig för att hon är hungrig - se till att hon får mycket fet mat och bara lite kolhydrater. Då stävjar du blodsockrets berg- och dalbana och tösen hålls mätt mycket längre!
JNL

Inlägg av JNL »

Går sakta franmåt men tror jag har hittat en orsak till de tidiga morgonarna.
Hon har en ovana att bajsa så där vid 6,30 tiden. Hon små gnäller lässet och kan bli tyst 5 min för att gnöla i gen,men somnar inte.
Men vilken människa kan sova skönt med bajs i baken!?

Så vad kan man göra för att få henne att bajsa på dagen!??
Har jett henne katrin plommon till frukost men blir bara mer bajsande och fortfarande på morgonen :?
Någon som har någon idé om hur jag får henne och bajsa på dagen!
// Linnéa

JNL

Inlägg av JNL »

Detta med väckarklocka att den skall ringa prik kl 7, är de även under protester och gnäll?
Eller är det bättre att vänta in till nöjd tystnad?
Hon fasnar ofta i sitt gnäll/klagan vid 6,30 tiden och då känns det så dumt att fjädra lugn med en ramsa sen. Då hon redan fått en pangramsa och en trygg ramsa och små sovit/tyst för att vakna i gen och fasnar i sitt gnäll. Känns mäst som om hon bara skulle vara tyst/lugn i högst 5-10 min för att vakna i gen.
Har då svårt att väcka henne under nöjd tystnad utan oftast under små gnäll/klagan eller i mellan gnäll andetagen.

När man ska pangramsa vid första morgon pipet är lite svårt tycker jag vissa morgon pipp kan hon klara av själv men inte alla.
Att pricka in "rätt" morgon pip vill ju inte störa i onödan. Om man har pangramsat en sväng på morgonen ska de inte vara något mer pangramsande med den morgonen då?

Nu livet leker och har då inte tid med sov ning. :roll:
På kvällarna är de inte så populärt i att lägga sig utan blir ofta arg när vi busar upp för trappan och märker att de ska sovas. (Samma vid middags sovningen)
Ska jag bara lägga som vandligt som inget har hänt och sedan ramsa en allagodagyxskaft ramsa om att allt är toppen och hur super skönt de ska bli att sova. Och sedan en ramsa om hon fasnar eller blir lässen.
En ramsa och inget mer eller tok ramsa tills hon tystnar och blir lugn
// Linnéa

Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Hej!

Poängen med väckarklockan är att den alltid ringer samma tid, fullständigt oberoende av gnöl, gnäll, skrik, prat, snark, sång o.s.v... Den är en tingest och kan inte påverkas av känsloyttringar. Detta förstår barnet förvånande fort, och inser då att det är lika bra att sova tills den ringer. Så du ställer klockan på morgontid, och när den ringer springer du glatt in i rummet med den ringande klockan i högsta hugg och beter dig som om du inte sett ungen på tre år och nu ÄNTLIGEN får ni träffas och ha hur kul som helst hela dagen lång! Du kan med fördel låta barnet stänga av klockan samtidigt som du överöser hela den nya dagen med superlativer, likaså den fantastiska klockan som ringt för att det är slut på natten och nya äventyr står för dörren och ja du fattar :wink:

Ingen ska fjädras 6.30 på morgonen! Sådan underhållning den tiden på morgonen hjälper inte barnet att somna om. Hon vill bara ha mer.

Jag själv ger en pangramsa ifall jag hör missnöjda ljud på morgonen innan klockan ringt. Sedan händer inget mer förrän klockan ringer! Inga fler ramsor, ingenting.

Ja, du ska lägga precis som vanligt trots protester. Du ska vara övertygande glad och hurtig, precis som du skriver! Tokramsa tills hon tystnar tycker jag inte låter nödvändigt. Ge den vanliga ramsan när du går ut ur rummet! Sedan husljud. Om hon blir riktigt ledsen skickar du in en påminnelseramsa i förbifarten, men häng inte utanför dörren! Överkoncentration lockar till sig vargar.
JNL

Inlägg av JNL »

Vi kämpar på med morgonen.

Nu sover hon förbi sin 6,20 skarv och vaknar vid 6,35-6,45 istället! är då arg och lässen och ropar på mamma.
Har hållt på klockan benhårt i ca en veka nu

Nu har hon inte fått nån ramsa alls på morgon fel/rätt?? Känns ju så där när hon är så arg och lässen, ( har lite svårt att övertyga mannen om att detta är rätt)
// Linnéa

miniz

Inlägg av miniz »

Hur gàr det för er?
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
JNL

Inlägg av JNL »

Tack som frågar de går bra! \:D/
Hon sover fler och fler mornar enda till 7 och får ingen ramsa om hon vaknar tidigare, känns som de bara blir under hållning.
Tack alla för hjälpen och påfyllningen av attityden [-o< :thumbsup:
// Linnéa

Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

=D> Härligt! =D>