Jag förstâr att det känns svârt att hitta krafterna att kura själv när man är helt slut. Har du sett listan pâ diplomerade kurare?
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... =27&t=7921
 andra sidan kan gedigen läsningen av SHN räcka. Sâ här uttrycker AW det i Internationella SHN:
Internationella SHN skrev:Du går själv på knäna av sömnbrist. Utifrån din egen utmattning och desperation kan du nu kanske också förstå barnets.
Du vill få ett slut på en för alla ohållbar situation.
Och det är inte svårt. Sova hela natten-kuren kan genomföras av alla – också av dig, hur trött och missmodig du än känner dig sedan kanske flera månader tillbaka.
Redan när du fattat beslutet kommer du att mobilisera krafter som du inte visste att du hade. Beslut leder till handling, och målmedveten, övertygad handling bryter all vanmakt i världen.
Max kommer i och med kuren att bli mycket tryggare i sig själv och han kommer att ha kraft och energi för att utforska världen pâ egen hand. Hans klängighet beror antagligen pâ lika delar otrygghet och trötthet. En annan av kurens fördelar är att det är du/ni som väcker barnet. När han vant sig vid det kommer han inte att behöva vakna och ropa (grâta) för att kolla att ni verkligen är där.marikaolsson skrev:En sak till är att Max våran son alltid gråter när han vaknar (alltså på morognen på dagen, alltid! om han sover i sin säng. När han vaknar i sin vagn och om han direkt ser mig/pappan så gråter han inte, men om han står utanför dörren och vaknar och inte ser oss direkt så gråter han. Han är så kinkig om jag säger så. Han känns så orolig / otrygg. Han ska ALLTID klänga på en. Eller, ja han kan leka själv ca 5 min högst, sen är han totalt närhetsberoende av mig / pappan.
Ha sâ kul i pulkbacken!marikaolsson skrev:nu ska ja ut i solen o åka pulka me sonen.