Hej Gabriella och Benny!
Tyvärr vet ej vad som hände men jag kunde inte komma in på forumet

Värdelöst! Precis när jag skulle svara.
Ok- dagslurar i vagn. Alltså jag tror så här, att ni behöver få till beskedet ordentligt innan ni tar nästa steg. Alltså lägg tillrätta/ el hon parkerar sig. Så ställer det lilla livet sig upp- ja, då får man antingen köra vagning i kombination med halv solfjäder som beskrivet i boken under Vagning eller så får man bara köra solfjäder tills tung andning kommer så hennes lilla kropp verkligen kan komma till ro. Somna när man bökar runt på alla fyra går nog inte

Sedan är eran älskling ganska stor om man säger så jag tror iaf att ni måste ha sele för att det annars faktiskt blir farligt på riktigt.
Grejen är den att har hon sele ja då kan du ramsa. Gå därifrån och göra husljud- skramla i köket, damsug eller nåt och se om hon somnar, om inte ramsa igen. Med sele kan du stega tillbaka ganska omgående, precis som du ska och det utan att vara orolig för att den lilla ska trilla ur, vilket hon ju nu kan göra...
Kan ni inte använda sittvagnen, första luren? Dvs om den nu har sele... Funkade utmärkt på min son. Sedan vagnade jag bara första gg och sedan ENDAST när han SKREK/GRÄT. Inte när han är tyst och bökar runt el babblar... Det hände i början av kuren att han viftade ngt förfärligt utan att gorma utan ville loss. Då solfjädrade jag honom genom att lägga ihop de små händerna på bröstet och hålla statiskt utan tryck.- eftersom han låg på rygg...
---------------------------------
Nätterna...ack ja. Det går upp

och det går ner

. För ngn som är trött är det nu ganska svårt att få till attityden. Det tar tid, men det kommer- jag lovar!
Ni har agerat brandmän länge, släkt bränder och varit på ständig utryckning då blir man väldigt trött, i själen också
Misströsta inte. Noviskurare med bergodalbana till känsloliv kan nu inte kura express- om man säger. Man "hör" sällan vad det lilla livet faktiskt "säger".
Hon kanske bara säger: Jag känner mig pigg med sömndrucken röst. Du svarar med pangramsa eller bestämd påminnelse- klart hon blir arg

När du där helt sonika kunde varit tyst... Tja, det är inte lätt.
Vila och låt öronen svalna så kan de lyssna igen [-o<
Kram /Luvisen
------------------------------------------------------
PS. Liten fråga till: Vagnar ni henne till sömns på nätterna också

Blev lite förvirrad av inlägg kl 12.26 då du, Gabriella , talade om nätter och 25 min vagning...