Nu har vi bestämt oss!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Gabriella84

Nu har vi bestämt oss!

Inlägg av Gabriella84 »

Hej hej alla vana kurare!

Nu har vi bestämt oss för att få vår lilla Adela att sova på natten. Något som hon aldrig gjort. :cry:
Adela är 9 månader gammal och sover fruktansvärt illa på nätterna. Max 2 timmar i sträck och nu måste något ändras. Vi måste ändras. :roll:

Så imorgon ska jag in till stan och köpa Sova hela natten boken och sen ska jag läsa tills jag kan den utan och innan och sen ska jag börja. För hennes skull och för våran.
Jag hoppas det går vägen men vi kan nog behöva mycket stöd så därför skriver jag här. Innan jag änns har köpt boken för att få lite försäkran om att jag gör rätt, för oss och för våran lilla tjej. :D :wink:

Tack på förhand för alla sjysta råd och tips som jag redan har läst mig till på forumet.

MVH Gabriella
Mamma till Adela 090530 Kurades 9/3-10
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Kära Gabriella,

Vad glad jag blir att er lilla skatt ska få sova så gott. :D Det värmer i kylan att veta att en liten älskling till ska få en så vacker gåva. :heart: :heart:

Klart ni gör rätt i att kura!

Jag måste säga att det är konstigt att man som gravid och novis får höra att allt kommer gå bra, det löser sig bla bla. Sedan känner man sig låg för att man gjort "fel". Alltså det är väl självklart att det inte går så bra när man ska göra ngt för första gg. Första gg jag lagade mat så blev det ju inte gott. Då tittade jag i en kokbok och inhämta kunskap. Så gick det bättre och med både recept och erfarenhet blir det numera jättesmaskigt.

Barnuppfostran liksom allt annat är en färdighet. En del enstaka har fallenhet för det men de flesta av oss har inte det. Behöver man ju inte skämmas för eller bli villrådig. Man inhämtar kunskap fr kloka damer som faktiskt vet bättre, konstigt vore annars. AW har ju gett liv åt nio älsklingar och har hundratals kurningar under bältet, klart hon har kunskap! Det är bara insupa, fullfölja och NJUTA ! :-({|=
Som ett andetag av frisk luft!

Gav jag svar på din frga eller blev jag bara lyrisk :lol: .
Gör du rätt? Ja, så rätt , så rätt x 4. :wink:

God kurning! Och kramar till er allihop!
/Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, Luvisen :heart: Vilken lyrik :oops: \:D/ :oops:

:D Välkommen är du, Gabriella84 :wink: :lol: Vi följer din resa mot ett underbart liv för lilla Adela :heart: och er alla.

O:) :heart: :sleep:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Gabriella84

Inlägg av Gabriella84 »

TackTack!! :D

Känns så skönt att äntligen ha hittat något som många andra har fått att funka! Det är som en lättnad innan jag enns har börjat!
Hittade hemsidan och undrar bara varför jag inte hittat den förr.
Eller boken men lite avskräckt har man ju blivit av all dålig kritik :oops:
Men när jag nu började läsa på hemsidan och alla krönikor som Anna skrivit och allt positivt som sägs om kuren känns ju all kritik helt oförtjänt.
Verkar dessutom som de som är de värsta kritikerna inte enns har prövat vare sig kuren eller någon "Anna metod" :x

Känner mig väldigt lurad och dum då jag trodde att Anna Wahlgren var en hemsk människa som hatade barn och förespråkade fem-minuters-metoden och barnmisshandel. :oops:

Så fel jag hade!!
SÅ FEL MÅNGA HAR!!!

Kan inte föreställa mig hur det måste kännas för dig Anna... :cry:

Men nu ska jag släppa det och försöka få min lilla tjej att ta igen lite förlorad sömn. :)
Ska in och köpa boken idag och sen ska jag läsa på och inte börja fören jag känner mig säker på vad jag håller på med. (misstag jag gjort tidigare, då jag börjat med något, kännt mig osäker och avbrutit innan jag kommit igång ordentligt) :wink:

Ska nu lägga all min viljestyrka och beslutsamhet på att få min lilla tjej på rätt spår!!
Tack för uppmuntran och stödet! :D
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

Gabriella84 skrev: Känner mig väldigt lurad och dum då jag trodde att Anna Wahlgren var en hemsk människa som hatade barn och förespråkade fem-minuters-metoden och barnmisshandel. :oops:

Så fel jag hade!!
SÅ FEL MÅNGA HAR!!!

Kan inte föreställa mig hur det måste kännas för dig Anna... :cry:
:D Tack, kära rara du :heart: Det var ord som värmde ett sargat hjärta :-({|=

O:) :heart: :sleep:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Gabriella84

Hejhej!

Inlägg av Gabriella84 »

Nu har jag läst och läst och läst och disskuterat med min man tills allt känns glasklart. Så inatt börjar vi. Jag tar första passet i och med att jag är lite mer bestämd och lugn som en filbunke medan mannen har lite mer förutsättningar för att kort stubin. Speciellt vid trötthet.

Men nu börjar vi i alla fall och det känns jättespännande. :lol:

Återkommer nog imorgon med tusen frågor men känner mig dundertaggad nu! :D
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Med denna störtsköna attityd 8) kommer det gå undan!
GO for it! :D :D

Luvisen
SM rookie
Anna09

Inlägg av Anna09 »

Hej och välkommen säger jag! :lol:

Härligt lycka till i kväll! En tips för att hålla attityd och objektiviteten - ha anteckningsblock alternativt dator som du bara MÅSTE skriva ner alla klockslag och frågor i, vad du känner och vilka verktyg ni använder, ramsor etc.

Då hinner man lyssna av och har ett uppdrag förutom att kura sitt barn om du är med. Att ha lathunden hos sig och boken är jättebra, helst med markerade rader och nyckelord så att man hittar lätt. Vår bok är helt klottrad och full av färgglada rader... hihi.

Vi är många här som stöttar på vägen.

:thumbsup:
//Anna
Mamma till Ester - :heart: född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
Gabriella84

Inlägg av Gabriella84 »

Bra tips! Det ska jag tänka på. Boken är redan full med postits, vill inte kladda i den riktigt än men det kommer väl... :)

Håller på att bli förkyld känner jag nu men det är ingen ide att backa nu när jag redan samlat upp så mycket mod. :shock:

Nu är det bara att köra! :)
Gabriella84

Inlägg av Gabriella84 »

Har föresten inget andningslarm till Adela men risken för Psd är väl väldigt liten när man är 9 månader?? :shock:
Gabriella84

Inlägg av Gabriella84 »

Ja nu beställde jag ett från internet som kommer om några dagar i alla fall så man kan känna sig säker! :) Lika så bra! Går ju att använda till de framtida barnen oxå :)
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Finns ju att hyra oxå... :wink:

Jag kurade mitt 8 mån utan andningslarm för jag ansåg att hans sömnbehov var akut. Vilket det var :cry:
Han har ju en röst som kan flytta berg så jag har aldrig känt mig orolig för andningen..kanske jag borde det :-k Hör honom bra gör jag nog vem som helst oxå :lol: Så jag kan inte "missa" honom om han mot förmodan skulle behöva mig i natten...

Söt kurning! :sleep: :sleep: :sleep:

/Luvisen
SM rookie
Gabriella84

Inlägg av Gabriella84 »

Har inte heller varit orolig förut! Gick igenom en mardrömsförlossning så jag har alltid tänkt att det vore för orättvist om hon dog (vilket, jag vet, är helt ologiskt men ändå... :roll: )

Men nu har jag beställt ett i alla fall. Fortsätter naturligtvis med kurningen men skönt att veta att ett larm är påväg!!
Hitills har hon sovit 3,5 timma i sträck!! Rekord!!

Underbart!! :D
Gabriella84

Inlägg av Gabriella84 »

Hua... :shock: Hade just en nästan 2 timmars kur med lillan innan hon tillslut gav sig... Sjukt envis!! Det tar på krafterna!! :cry: Men jag ska palla detta!!! :!:
Gabriella84

Inlägg av Gabriella84 »

Ojoj detta är tufft! Hade jag väl väntat mig men ändå. Mitt mamma hjärta blöder! :cry: Men jag visar inget för grynet... Gör ju detta mest för hennes skull!!! Vill att hon ska må bra!!

Hon blir så arg efter att jag har buffat och börjar ramsa... Lyfter på huvudet på en gång och skriker åt mig. :( Hon vill inte att jag ska sluta men det vet jag ju att jag måste. Lilla skatten!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"