Tack Bluna för ditt svar

Nu har Elvira fått eget rum och sängproblemet har vi löst genom att lägga henne i hennes resesäng istället som är mjuk överallt. Hon trivs väldigt bra i den och har (ironiskt nog) inte vänt och vridit på sig någonting

. Hon sover för det mesta som en liten gris hela nätterna

och idag har hon inte skrikit en enda gång när jag har lagt henne =P~ =P~ =P~
Allt fungerar så fint hemma nu, hon sover sina dagslurar och blir verkligen trött på de tider hon ska sova, som en inbyggd lite klocka =P~
Nu är det dags för nästa steg och det är att få det att fungera med att vara borta hos folk och att kunna ge sig ut på promenader. Jag provade att gå ut och äta lunch på hennes dagslur och ramsade hemma när hon låg i vagnen. Jag var noga med att hon somnade innan jag började köra vagnen och satte för en filt så hon skulle slippa bli störd, det gick hur bra som helst tills vi precis hade fått in maten då vaknade hon och skrek som en mistlur.
Jag tyckte det var så fruktansvärt pinsamt att ramsa inför lunchgäster och mina vänner där mitt i restaurangen. Elvira hörde min osäkerhet och skrek ännu värre. Jag tror inte jag ska ramsa om hon vaknar ute mer, bara ramsa hemma innan vi går ut, men jag undrar om det är ok att vagna när man är ute?
Jag fick vagna denna gången men sedan vaknade hon flera gånger så jag fick lite känslan av att hon ville att jag skulle vagna henne till söms och det är ju absolut inte meningen. Hur gör ni, några tips?
Vi var hemma hos mina vänner i helgen och la lillan kl sju hemma hos dom och ramsade, det gick ganska bra men hon vaknade en hel del gånger och det ska ju gå att få henne att somna var som helst. Hur ska vi göra i dessa lägen? Hur gör man när man måste köra långa sträckor t.ex och kommer det gå att flytta henne från bilstol till sängen mitt i natten?
Lite sådana funderingar har jag nu men som sagt så går det så oerhört bra här hemma nu, vi är så evigt tacksamma till dig Anna W.

:-({|= du har hjälpt oss att känna oss som jättebra föräldrar till en glad liten gosunge.
Tack alla!!