Hoa hela nattem

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej :D

Kan tösen din vänta på gröten en stund där efter första sovpasset :?: Då skulle hon kanske inte behöva den där extraslurken.

Det kan kanske bli så framöver att långluren ligger lite tidigt. Men det märker du.

Skriv gärna in i profilen när ditt barn är fött :D

Vänliga hälsningar från Nancy
virasvira

övrigt skrik

Inlägg av virasvira »

Nu rullar nya schemat på och vi har en ganska gnällig unge nu men hon vänjer sig snart. Hon vaknade en gång i förrgår sedan har hon sovit sina 11,5 timmar två nätter i rad :thumbsup:

När hon ska somna så är hon väldigt arg ibland och svär som en borstbindare :roll: Hon far runt som en illbatting i sängen och hamnar på de mest konstiga sätt vilket är ok för att vi kan gå in efter 10 minuter och lägga henne på mage igen.

Däremot har vi båda märkt att hon ibland inte kan somna pga att hon ligger i någon konstig ställning och då har jag gått in och lagt henne på magen och tryckt till lite över ryggen trots att hon skriker.
Efter att vi har hjälpt henne så somnar hon men nu är jag osäker på om jag gör fel som går in till henne i det läget, kanske det kommer att bli en ful vana som gör att hon skriker och rumstrerar om för att jag ska komma in, Hur ska jag göra?

Jag undrar också över övrigt bråk och skrik, Lillan är otroligt mycket lugnare när vi ska klä på henne ytterkläder men ibland blir det bråk. Jag hade henne på soffan och klädde henne idag medans hon skrek som en stucken gris så kom jag på mig själv med att jag tog upp henne när hon skrek och la henne i vagnen :oops:
Gäller det alltid att man inte ska ta upp henne när hon skriker, hon skriker ju när hon vill äta också och då blir hon inte tyst förrän hon får flaskan. Hur gör jag i dessa fallen?

Ha en bra kväll
// Fanny
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Hej!

Har du sett den här tråden?
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... ght=#97055

Jag skulle agera som det självklara bara när det gäller de fallen du tar upp. Tex klä på medan jag pratar om hur kul vi ska ha ute och undrar vad vi ska se då osv. Eller när hon ska äta "här kommer maten tralla la la". Här har vi också en tjej som inte gillar alla vinterkläder, man får sjunga och underhålla bäst man kan. :wink:

Kram Bea
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
virasvira

Fortsättning på SHN

Inlägg av virasvira »

Tack Bluna för ditt svar :heart: Nu har Elvira fått eget rum och sängproblemet har vi löst genom att lägga henne i hennes resesäng istället som är mjuk överallt. Hon trivs väldigt bra i den och har (ironiskt nog) inte vänt och vridit på sig någonting :). Hon sover för det mesta som en liten gris hela nätterna :sleep: och idag har hon inte skrikit en enda gång när jag har lagt henne =P~ =P~ =P~

Allt fungerar så fint hemma nu, hon sover sina dagslurar och blir verkligen trött på de tider hon ska sova, som en inbyggd lite klocka =P~

Nu är det dags för nästa steg och det är att få det att fungera med att vara borta hos folk och att kunna ge sig ut på promenader. Jag provade att gå ut och äta lunch på hennes dagslur och ramsade hemma när hon låg i vagnen. Jag var noga med att hon somnade innan jag började köra vagnen och satte för en filt så hon skulle slippa bli störd, det gick hur bra som helst tills vi precis hade fått in maten då vaknade hon och skrek som en mistlur.
Jag tyckte det var så fruktansvärt pinsamt att ramsa inför lunchgäster och mina vänner där mitt i restaurangen. Elvira hörde min osäkerhet och skrek ännu värre. Jag tror inte jag ska ramsa om hon vaknar ute mer, bara ramsa hemma innan vi går ut, men jag undrar om det är ok att vagna när man är ute?
Jag fick vagna denna gången men sedan vaknade hon flera gånger så jag fick lite känslan av att hon ville att jag skulle vagna henne till söms och det är ju absolut inte meningen. Hur gör ni, några tips?

Vi var hemma hos mina vänner i helgen och la lillan kl sju hemma hos dom och ramsade, det gick ganska bra men hon vaknade en hel del gånger och det ska ju gå att få henne att somna var som helst. Hur ska vi göra i dessa lägen? Hur gör man när man måste köra långa sträckor t.ex och kommer det gå att flytta henne från bilstol till sängen mitt i natten?

Lite sådana funderingar har jag nu men som sagt så går det så oerhört bra här hemma nu, vi är så evigt tacksamma till dig Anna W. :heart: :-({|= du har hjälpt oss att känna oss som jättebra föräldrar till en glad liten gosunge.

Tack alla!!
Elvira 20090809
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Hej! Bra jobbat med kuren, verkar som ni har fina nätter! Jag har inte heller varit bekväm att ramsa ute och är man inte det så funkar ju ramsan inte bra heller som du märkte. Jag hade nog parkerat vagnen utanför om det var möjligt och gått iväg om barnet hade vaknat eller bestämt träff en tid som inte är mitt i luren där barnet måste sova på ett nytt sätt. Andra kanske har knep, men jag har nog varit ganska tråkig och stämt träff efter de tider som passar oss.

Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"