Hej Pricken!
Pricken745 skrev:
Vi försöker ju följa schemat jag skickade förra gången.......men har insett att hon e som mest trött innan sista sovpasset och tnkte därför byta ena vaken passet på morgonen till 2h och ha 1,5 h vaken pass innna hennes 45 min lur......Är det ok???????
Nu har hon åldern inne, och ni har ett schema som är anpassat till henne. Behöver ni ändra något i det schemat, så gör det i så fall genast, och sedan inget mer försökande!
Genomför! 
Somnar hon inte på utsatt tid så vagnar ni tills hon gör det, hela sovpasset om så krävs, och sedan låter ni henne inte kompensera och schemat inte ruckas. Under en vecka måste ni vara SJUKT exakta, och marginalkvart är den enda avvikelse som kan tolereras.
Pricken745 skrev:
Undrar också om det är ok att hon sover brevid mig i sängen ibland på morgon kvisten då hon sover jätte oroligt (ingen som svarat på denna fråga än;.) Hon sover alla sina andra sovpass i säng eller vagn.
Sover hon bättre av att sova med dig

I allmänhet betyder samsovande att ingen får sova ordentligt (varken mamma eller barn), och du ger då dessutom otydliga signaler eftersom det plötsligt tydligen var farligt att sova själv, trots allt. Fattar du? Därmed dock inte sagt att jag aldrig själv har somnat ifrån en nattamning och vaknat x antal timmar senare med barnet brevid mig i sängen...

. Men ska du vara tydlig och exakt så ska du, och jag tror verkligen att ni skulle tjäna på att vara det.
Pricken745 skrev: 
...och så min sista fråga ...... vårt kvällstrassel...blir bara värre och värre...... nu består våra kvällar bara av skrik och det är inte kul för någon av oss.....allra minst för lillen:-( Vad ska vi göra...... Tror att hon egentligen skulle behöva 1,5 h sovpass innan sista vakenpasset ......men har provat det och hon sover aldrig mer än 45 min........och powernap lyckas vi inte heller med........ Vad ska vi göra?????
Se ovan. Håll schemat sjukt exakt i en vecka, och sedan kan ni utvärdera. Om luren fortfarande strular då kan ni göra en schemaförändring. Men ge schemat som sagt en vecka att sätta sig först. Det kan vara lättast att inte planera för mycket aktiviteter under den veckan då så att ni verkligen får koncentrera er på tiderna och klockan blir bästisen.
Och givetvis:
MATA SÅ MYCKET DET GÅR INOM VARJE SM-MÅL!
Lycka till!