Ja jag kör igång direkt fastän frågorna hopar sig - tur att man har detta forum att ventilera på så man kan vara helsäker gentemot henne. Fröken var väldigt trött nu på fm och lite svår att locka till skratt (sov nästan 2hför lite igår..). Blev ledsen av sängen, men lät sig buffas lugn på ngn minut, skrek när jag gick (klantiga mamma slamrade när hon drog för gardin

) men gav sig efter två ramsningsomgångar och tvärsomnade
Nu sitter jag här utanför hennes dörr och funderar jag på om jag verkligen ska in och buffa om hon knystar eller om jag vågar mig på bara pangramsa. Håller mig till det om hon vaknar vid 45 min skarven - sover hon sin vanliga timma får jag nog buffa.
ok- pangramsa efter 42min var inte heller bra ide

hon gnällde bara lite och tystnade förvisso direkt, men ligger nu på rygg och pillar på allt inom räckhåll - blir stora skriket snart om jag känner min tös...-japp -jag får väl in och buffa då... 5min senare... nu ramsade jag en lång harang utanför dörren och nu är hon tyst 1 min - hojtar sedan upp sig - och jag svarar när det accelerar.. men det går i vågor - gradvis allt argare, ramsan biter knappt.. nu får jag nog buffa attans.
Jaha då har jag buffat under värsta utskälllningen, gråt och tandagnislan jag någonsin vart med om 20 min... hon var lite dåsig när jag kom in men blev SÅ arg och vaken. Hur får man en vaken unge att sova ???? Nu är hon i alla fall trött - vem skulle inte vara det efter att ha varit arg gråtit och skrikit i 20 minuter (+ de 20 minuternas smågnöl innan!).
Så nu somnade hon kanske i alla fall. Hoppas att hon sover mer än 5 nu, nä nu gnäller hon lite lite igen efter 5. Kanske somnar om? Snälla snälla snälla, du är ju så trött...Val och kval - ska jag in? Hon blir ju så arg då...Vad gör hon? Så mörkt där inne nu att jag inte ser men hon låter lite så hon har väl vänt sig på rygg igen. Jo, nu har hon nog faktisk tystnat. Hoppas på 20 min eller mer ? denna gång.
Detta är ju inte klokt. Hur många dagar tycker ni jag ska utsätta oss för detta innan jag ger upp och kör de 45+45 som jag får till om jag bryter istället för att försöka få till omsomning direkt?
I efterhand - jag borde nog inte gått in och buffat andra gången - utan fortsatt att ramsa tills hon tröttnade. Hon hade förvisso fastnat i en högljudd och ledsen klagan men att jag gick in hjälpte ju inget vidare...
Detta att jag inte bröt in vid första pip utan hoppades på att det var i sömnen och hon skullle somna om själv var det dåligt tro? Problemet är ju att hon först svarar så bra på ramsa, blir så tyst och lugn - men uppenbarligen inte trött.
Känner mig så KLANTIG, som att jag lyckas sämre varje gång, suck. Men kanske ska man se det som ett litet, litet steg i rätt riktning att hon nu i alla fall somnat om? Det hade ju varit ännu svårare att få till om hon sovit en timma på raken först. Och om jag förstår "kurningstanken" borde jag ha försökt buffa henne till sömns även då.
Hoppas på lite peppning innan nästa insats om ett dygn - att höra sin älsklig så förtvivlad är inte kul. Nu vaknade hon efter 20 min med ett skrik

ja det får väl räcka.
Kramar D.