Tack tack tack!! Super att få svar o peppnig. lite skäll skadar inte när det behövs!!
Så du menar att min attitydproblem

e grunden till varför d tar sån tid att "natta" på dagen? Men varför vaknar han då? E han osäker då?
Jag tror att problemet idag var maten. Han äter magen full, men inte på rätt sätt: tex vägrar han äta mat m små bitar i, hans favorit är barnmatsburk "pasta o broccoli" från 6 (!) månader: helt slät puré alltså, men hur länge håller man sig mätt på det? 30 min kanske. Han är ju 11 månader!!!
Idag t middag fick han sin pure o åt dessutom en portion spaghetti m tomatsås (spaghetti m tomatsås, o ris brukar han faktiskt tycka om, men har tills idag inte ätit mer än ngra tuggor, vilket jag trott beror på att han inte förstått sig på att tugga o svälja för han har stoppat kinderna fulla o sugit på sitt lilla ris i bortåt en halvtimme). Nu på kvällen åt han dessutom nästan hela vällingflaskan =D> . Jag e jättenöjd!
Iaf t problemet: frukost mellan kl 8-8.30, förmiddagslur kl 10-10.45, lunch kl 11.30, sova middag kl 13-14.30 sen mellis direkt, då han både igår o idag kastat i sig hela vällingflaskan o mer om d hade funnits.
Jag vet att man inte ska ändra i schemat, men jag tror att anledningen t att han inte somnar m en gång o sen vaknar e att han e hungrig. (dag 1 var han som en zombie o sov därför som en stock mitt på dan) Men om det fortsätter imorn m att han inte somnar o vaknar mitt i middagsluren o e vaken länge, kan jag då i fortsättningen ist ge honom ett litet mellis direkt efter förmiddagsluren o flytta lunchen t kl 12.30, o sen ge ett till mellis som vanligt efter middagsluren, o middag som vanligt kl 18?
Tack för all hjälp!