Jag erkänner, det var jag som släppte in vargen! Vid några tilfällen bjöd jag honom t o m upp i spjälsängen! Undra på att hon skrek!!

Nåja, Tyra skötte sig mycket bättre än vad jag gjorde och på det stora hela känner vi oss nöjda. Så här såg det ut:
19.00-19.15 Buffning, ramsa x 4, ut. (Plötsligt kom jag ihåg varför vi gick ifrån magläget när hon blev så pass stor att hon orkade hålla upp huvudet. Hon låg som en båge med huvud och fötter i luften...) Av dessa femton var 12 skrik, tre minuter var svordomar och två minuter var mumlande klagomål. Efter ett par minuter började hon klaga igen och jag sprang in och skulle precis börja buffa när hon somnade om av sig själv. Där var jag lite för ivrig!
19.30-19.32 Buffade, ramsade x 4. Hon svarade på det direkt och somnade. Kort.
19.35-20.25 Buffa, ramsa, ut, buffa, ramsa, ut, buffa, ramsa.... Här smet vargen in en och annan gång... Somnade i fem minuter...
20.30-22.30 (suck) Nu var han inne och krälade runt i sängen för fullt! Antingen är hon väldigt frågvis eller så är jag skitdålig på att ge bra svar.

Eller båda delarna...
22.30 Buffade, ramsade, ut. Nu somnade hon, jag vet inte om det var för att hon var nöjd med svaret eller om det var för att hon var utmattad. Visserligen brukar vi hålla på så här i vanliga fall också, men med två skillnader; För det första brukar jag ta upp henne (och bekräfta oron), bära, amma, vagna och allt man kan komma på. Det gjorde jag INTE igår, jag t o m bytte blöja i sängen när hon hade bajsat. För det andra brukar vi hålla på med denna "kvällsritual" till framåt midnatt, ibland ännu senare.
01.50-01.55 Vaknade (?). Buffa, ramsa x 4, ut. Buffa, ramsa x 4, ut. Somnade! Nu hade hon inte ätit på sju och en halv timme, och hon har aldrig tidigare varit utan bröstet i mer än två timmar. Dygnet runt... Gissa om jag blev förvånad när hon somnade om!
05.57-06.02 Vaknade och var supersnorig! Buffade, ramsade (jag vill gärna se det som en bekräftelseramsa, men det var nog mer en frågeramsa... "Kan du tänka dig att försöka fram till mållinjen?" (Vargen igen!) Dock verkade hon inte bry sig om honom, för hon somnade om direkt!
07.00 Väckning av mycket trött bebis som gärna hade kunnat tänka sig en timme till! Inte var hon speciellt hungrig heller, vilket förvånade mig.
Pappa tog över och jag gick och la mig. Sista halvtimmen innan hon skulle sova vid nio fick han använda alla till buds stående medel för att hålla henne vaken. Han väckte henne 9.45 och nu är hon jättetrött igen. Nåja, hon skötte sig som sagt bättre än mig, och vi kämpar vidare!