villrådig...

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Förstår din frustration :x men är övertygad om att bebisen är här vilken dag som helst ( kanske redan idag :wink: )

Precis som du, hade jag regelbundna förvärkar/sammandragningar ca var 10 minut i 1-2 dygn. Det avtog något under dag 2 men sedan POFF så hände allt på en gång.

uppvärmning du vet... :wink:

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

Har varit inne på förlossningen en sväng i natt. Vaknade av otrolig magvärk. Kändes jättekonstigt så tillslut körde vi igång hela cirkusen med barnvakter och allting klockan 2. Men när barnvakten väl kommit så hade magvärken gått över. Tror ärligt talat att det var magknip för det gick över ganska snart efter att jag lyckats bajsa. :roll:

Vi åkte in i alla fall för att kolla för säkerhets skull. De satte ctg och jag hade sammandragningar med ca 7 minuters mellanrum. Livmodertappen var mjuk men inte utplånad. Öppen 2 cm. Så NÅT är ju på G... Hon trodde att det kunde bli nåt idag. Hoppas hon har rätt.

Nu är jag TRÖTT. Kunde inte sova när vi kom hem igen, sammandragningarna fortsatte och kom lagom när jag höll på att somna om... :roll:

Håll gärna tummarna...
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Åh, en del gör sig verkligen ingen brådska ut :wink:

Alla tummar och tår hålls här, och försök verkligen att vila nu - det brukar vara bästa medicinen för att det ska komma igång!

Lycka till i massor, snart är h*n här :heart:

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

Kan tala om att här VILAS det! Mamma var här och hämtade Tuva och nu ska hon sova över hos sin mormor och morfar... känns jättekonstigt när jag faktiskt är hemma. Men hon verkar ha det bra och mormor och morfar njuter :wink:

Jag tog ett bad i ca tre timmar, och läste en bok jag fått "-Hjälp jag ska bli tvåbarnsmamma!" heter den och är en bunt kåserier. I början var den rolig, men ju mer man läser desto mer deprimerad blir man, även om man försöker bortse från sitt inpräntade "AW-tänk". Man har svårt att förstå att mamman inte kan SE att alla hennes små och stora problem skulle lösa sig om hon bara tog hem stora pojken från dagis... jaja, lite OT där :roll: :lol:

I alla fall så har jag nu varit och köpt allehanda gotter, coca cola och chips, hallonsorbet (min kära man påstår att hallon sätter igång förlossningen), MJÖLK förståss som jag dricker minst två liter om dagen och en massa godis. Så nu ska vi sjunka ner i soffan och låtsas att vi glömt hur mycket vi saknar Tuva och klocka lite sammandragningar. Liiite mer kniper dom allt :wink:

Tack alla för stöd och tummhållning! :heart:
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"