Jag har ju haft en del förvärkar om kvällarna, särskilt efter en "ansträngande" dag. De försvinner alltid under natten, tyvärr. Jag tycker att förvärkarna har minskat i styrka på senare tid. Eller så är det bara jag som inte tycker att de gör ont längre, utan välkomnar dem för att jag är så otålig...
Igår tog jag ett långt bad och då hade jag sammandragningar var 5e-7e minut ungefär. Det fortsatte när jag gått och lagt mig och jag vet att jag vaknade några gånger i natt och lade märke till att jag hade lite sammandragningar/förvärkar. Men när jag gick upp i morse var de som bortblåsta.
Bebisen har hela tiden varit VÄLDIGT aktiv och inte alls visat att det varit trångt genom att lugna ner sig som de "ska" göra i slutet. Men i fredags så sa det helt plötsligt stopp. Den rör sig fortfarande, men väldigt stillsamt och sällan, nästan slowmotion-likt. Jag är lite fundersam på om det kan ha något att göra med att både jag och min man fick diarée... vet inte vad vi ätit
I fredags morse kände jag dessutom något varmt i byxan, men kunde inte konstatera om det var ett par droppar fostervatten (för mer var det inte i så fall) eller nåt annat.
Vad tror ni? Törs jag vänta till på tisdag då jag ska till MVC eller ska jag ringa till förlossningen och kolla? Är ju lite orolig över den plötsliga aktivitetsändringen (vilket ord jag fick ihop
ambivalent är vad jag är