Syskon, dela rum

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Piggelin

Inlägg av Piggelin »

*smyger in*

Barnen sov till 620 imorse :D ! WOW! Mer utförlig rapport när vi hållt på en vecka...

*smyger ut*
Gäst

Inlägg av Gäst »

=D> :-$ :wink:
Piggelin

Inlägg av Piggelin »

Rapport efter en veckas hårt arbete med att få till morgon kl 630!

På det stora hela har det gått väldigt bra. Olle vaknar ofta tidigt, mellan kl 5 och 530, och frågar om det är morgon. Jag pangramsar, sätter på musik och han somnar om! Andra morgonen bröt båda ihop och jag tog upp ledsna barn, övriga mornar har Agnes varit helt OK och Olle i hyffsat skick. Agnes tycker att klockan är superspännande, vilket är positivt, vi har provat tidigare, men då blev hon bara rädd för den. Agnes har faktiskt somnat om en gång när hon vaknade kl 5 (av Olle) och en morgon sov hon när vi stormade in! DET är stort. Nu gäller det bara att hålla linjen, 630 pip, ingen minusmarginalkvart om det inte är KRISKRISKRIS, för i så fall ställer jag om klockan som jag har utanför deras rum. Jag tror kanske inte på radikal förbättring på 3-5 mornar, men kanske kan vi få ordning på det hela efter 35 mornar :lol: !

Dock dök ett nytt problem upp ikväll. Olle ville inte lugna sig vid läggningen. Tog mer än en halvtimme. Över huvud taget har han svårt att komma till ro och frågar alltid en kortare eller längre stund. Vi underhåller inte, idag gick jag faktiskt in och solfjädrade. Han lugnade sig, men skrek upp sig igen. I vanliga fall är vi ytterst sparsamma med trafiken. Hoppas att det var en engångsföreteelse, kanske ett återfall? Läser på om problem vid läggning, tycker att vi är noga med utevistelse, skratt och ramsan sitter. Inte ett jätteproblem, men lite jobbigt när jag vet att Agnes ligger därinne och lyssnar (hon småpratade med sina nallar när jag var inne och solfjädrade :heart: ).

Tips och kommentarer är välkomna!

/Piggelin
Piggelin

Inlägg av Piggelin »

Tror mej ha kommit på varför läggningen blev som den blev.... Olle sov bara en halvtimme på lunchen (ska vara en och en halv timme). Jag tänkte att han kunde få kompensera det på em-luren, så den blev 75 min istället för 45 :oops: . Aldrig mer. Vet ju att man inte ska göra så. Dock skönt att ha en teori om vad som hände! Nya tag ikväll.

I morse SOV Agnes igen. Det är helt otroligt. Olle pep vid 510 och var vaken från 6 till 630.

/Piggelin
Piggelin

Inlägg av Piggelin »

Fortsätter min monolog.

Agnes sov vid väckningen idag igen!!! Jag vågar tro på en trend. Olle vaknade dock precis som igår vid 5, pep lite, fick pangramsa och musik från halv 6. Det intressanta är ju att Agnes inte alls verkar störas av hans närvaro utan tvärtom sova bättre.

Tack alla som har hjälpt oss med denna morgonminikur och 1000 tack AW, vet inte hur det skulle gå till på annat sätt!

/Piggelin

Ps. Läggningen gick till som vanligt igår kväll efter en dag med strikta sovtider :wink: . Ds.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Piggelin skrev:Fortsätter min monolog.
:lol: :lol: :lol:

... och tänk på att det är många som läser och lär, även av monologer :wink:
Ofta snurrar fnurrorna upp sig själva bara av att man sätter ord själv på det som krånglar!
Härlig läsning är det i vart fall, och än en gång bekräftas det du berättar att syskon inte stör varandra (nämnvärt, i vart fall!)

Bra jobbat :thumbsup:

Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

Vet att det här är en gammal tråd, men kan inte kåta bli att väcka liv i den. Den har hjälpt mig!! Jag är själv i samma situation nu. Barnen har "flyttat ihop" och lillen vaknar nästan på pricken en timme för tidigt. Stora tjejen har aldrig haft några problem med morgonen (som jag minns, man glömmer ju så fort :lol: ) efter kuren, men nu i morse hade hon svårt att inte bli störd av lillebror.

Det värsta är väl att han har för vana att bajsa när han vaknar. Men eftersom det bara är en timme kvar av natten så struntar jag faktiskt i det :oops: Skulle knappast bli bättre av att jag tänder upp och sätter igång.

Han somnade faktiskt om efter ca en halvtimme av fråganden. Jag satte på klassisk musik, men upplevde att den mest störde, faktiskt. Däremot när jag satte igång diskmaskinen så tror jag att det hjälpte. Det är ju ett rytmiskt ljud från den.

Vad jag egentligen ville var; hur går det nu med morgnarna för er Miar70?? Fick ni ordning på det tillslut?
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

eh... oj... Piggelin menar jag
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"