Rapport efter en veckas hårt arbete med att få till morgon kl 630!
På det stora hela har det gått väldigt bra. Olle vaknar ofta tidigt, mellan kl 5 och 530, och frågar om det är morgon. Jag pangramsar, sätter på musik och han somnar om! Andra morgonen bröt båda ihop och jag tog upp ledsna barn, övriga mornar har Agnes varit helt OK och Olle i hyffsat skick. Agnes tycker att klockan är superspännande, vilket är positivt, vi har provat tidigare, men då blev hon bara rädd för den. Agnes har faktiskt somnat om en gång när hon vaknade kl 5 (av Olle) och en morgon sov hon när vi stormade in! DET är stort. Nu gäller det bara att hålla linjen, 630 pip, ingen minusmarginalkvart om det inte är KRISKRISKRIS, för i så fall ställer jag om klockan som jag har utanför deras rum. Jag tror kanske inte på radikal förbättring på 3-5 mornar, men kanske kan vi få ordning på det hela efter 35 mornar

!
Dock dök ett nytt problem upp ikväll. Olle ville inte lugna sig vid läggningen. Tog mer än en halvtimme. Över huvud taget har han svårt att komma till ro och frågar alltid en kortare eller längre stund. Vi underhåller inte, idag gick jag faktiskt in och solfjädrade. Han lugnade sig, men skrek upp sig igen. I vanliga fall är vi ytterst sparsamma med trafiken. Hoppas att det var en engångsföreteelse, kanske ett återfall? Läser på om problem vid läggning, tycker att vi är noga med utevistelse, skratt och ramsan sitter. Inte ett jätteproblem, men lite jobbigt när jag vet att Agnes ligger därinne och lyssnar (hon småpratade med sina nallar när jag var inne och solfjädrade

).
Tips och kommentarer är välkomna!
/Piggelin