Till min fråga vi har kurat våran son när han var tre månader å sen vid fem månader utan tutte, nu är han nio och en halv månad å har börjat sätta in tummen i munnen när vi lägger honom ska vi bara låta de vara eller kan vi göra något åt saken?? Kommer han att sluta själv eller. Han sover i dag 12 timmars natt å de går jätte bra.
Suger på tummen??
Suger på tummen??
Hej jag vet inte om de finns någon tråd om detta redan så fall tipsa mig gärna.
Till min fråga vi har kurat våran son när han var tre månader å sen vid fem månader utan tutte, nu är han nio och en halv månad å har börjat sätta in tummen i munnen när vi lägger honom ska vi bara låta de vara eller kan vi göra något åt saken?? Kommer han att sluta själv eller. Han sover i dag 12 timmars natt å de går jätte bra.
Nu är han ju så stor att han själv kan styra när han vill ha något gott i munnen
så jag tycker inte att ni borde behöva se det som ett problem. Säger jag, som själv sög rätt ihärdigt på tummen som barn och har finfin tumme och finfina tänder också - inga men alltså. Min lilla har också trattat in tummen (sen ca 6 mån ålder) och så fort jag lägger tillrätta så åker den in, eller så fort hon blir trött, och jag tycker det är helt ok. Hon lär ju sluta vad det lider, tänker jag.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04
& Lilltufsan född feb -06 
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Re: Suger på tummen??
Bonnie skrev: vi har kurat våran son när han var tre månader å sen vid fem månader utan tutte, nu är han nio och en halv månad å --- sover i dag 12 timmars natt å de går jätte bra.
Och jag tackar som du förstår inte främst för egen räkning. Utan för lilla älsklingens, som fått och får en sådan skön, självklar, pålitlig sömn
Pris och beröm
Tummen är hans egen
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022