Suger på tummen??

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Bonnie

Suger på tummen??

Inlägg av Bonnie »

Hej jag vet inte om de finns någon tråd om detta redan så fall tipsa mig gärna.
Till min fråga vi har kurat våran son när han var tre månader å sen vid fem månader utan tutte, nu är han nio och en halv månad å har börjat sätta in tummen i munnen när vi lägger honom ska vi bara låta de vara eller kan vi göra något åt saken?? Kommer han att sluta själv eller. Han sover i dag 12 timmars natt å de går jätte bra. :D
Ewa

Inlägg av Ewa »

Nu är han ju så stor att han själv kan styra när han vill ha något gott i munnen :wink: så jag tycker inte att ni borde behöva se det som ett problem. Säger jag, som själv sög rätt ihärdigt på tummen som barn och har finfin tumme och finfina tänder också - inga men alltså. Min lilla har också trattat in tummen (sen ca 6 mån ålder) och så fort jag lägger tillrätta så åker den in, eller så fort hon blir trött, och jag tycker det är helt ok. Hon lär ju sluta vad det lider, tänker jag.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Bonnie

Inlägg av Bonnie »

Okej va skönt att höra. Vi försöker att inte göra någon stor sak av de, vi tänker att han slutar väl när han slutar. Ville bara fråga så att vi inte på något sätt förstör den fina natt sömnen han har. :D
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Re: Suger på tummen??

Inlägg av annawahlgren »

Bonnie skrev: vi har kurat våran son när han var tre månader å sen vid fem månader utan tutte, nu är han nio och en halv månad å --- sover i dag 12 timmars natt å de går jätte bra. :D
:D Vilken ljuv musik för mina öron :lol: TACK :lol: :lol: :lol:

Och jag tackar som du förstår inte främst för egen räkning. Utan för lilla älsklingens, som fått och får en sådan skön, självklar, pålitlig sömn :D Den kommer han att ha med sig för livet :wink: :lol:

Pris och beröm :!:

Tummen är hans egen :wink: Det kommer en dag när han hittar annat att suga på. Om man säger. Vackra flickor och så :oops: Till dess, hindra honom aldrig från att undersöka saker med munnen (om inte livsfara hotar) och se till att han har intressanta mutor att gnaga på med sina annalkande tänder: sockerfria fullkornsskorpor, knäckebrödsstycken (under bevakning), halvätna äpplen etc :wink:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Bonnie

Inlägg av Bonnie »

Tack för all vägledning, tack vare sova hela natten kuren så har jag och min familj ett helt underbart liv tillsamman med våran i dag 10 mån gammal son, han sover som en prins.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:lol: :heart: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"