Pernilla heter jag och ska nu i helgen genomföra kuren på min son Elliot som är snart 8 månader. Vi har läst boken massor och känner oss ganska säkra på vad som rekommenderas att man gör.
Mina funderingar är nu: Elliot somnar redan själv (för det mesta, annars räcker det om man bara sitter bredvid, tyst, i mörkt rum, ev. med en hand i sängen.) Och han sover minst ett 6-timmars pass varje natt, och någon / några nätter i veckan sover han hel natt utan yl (ca 20.30 - 06.30). Ibland vaknar han på sen-kvällen (fram till 24, och ibland på vargtimmarna, men sällan båda två). Han sover i eget rum och har gjort det i 3 månader. Han sover i snitt 14 timmar per dygn (knappt), men det varierar rätt mycket beroende på vad vi gör för aktiviteter.
Alltså: Han sover rätt bra och vi med! Men vi tycker ändå det kan bli bättre. Och därför vill vi genomföra kuren.
Mina frågor är:
Ska vi köra kuren "light" (och bara använda vissa verktyg) och bara öva in en ramsa med våra nuvarande rutiner? (han lägger sig alltid på sida och sover, och om han är ledsen så har vi hållt solfjädern sedan han var liten). Eller ska vi köra hela programmet med magläge och buffning? Eller andra förslag / funderingar...
Känns dumt att ändra på det som funkar, men man kanske måste köra allt?
Tacksam för tips och idéer!
Mvh Pernilla