Attityden spelar verkligen stor roll! Anna du har så rätt
Vi har varit bortresta ca 2 månader i vårt "sommarhemma" (Frankrike) som vår dotter säger. Lilleman var 2 månader när vi åkte och är nu snart 4,5 månader. Min man tog bilen ned och jag flög 3 dagar senare med bårda barnen då de hade olika tider och det verkade jobbigt att bo i ett hotellrum med olika tider amning osv. I alla fall nu när vi skulle hem så bilade vi tillsammans, vilket tog 4 dagar. Lilleman och storsyster sover natt samma tid men har aldrig sovit i samma rum. Jag har alltid undrat hur det ska gå den dagen när de ska dela rum.
Hade tänkt lägga dem i samma rum när lilleman blir 6 månader men nu var vi tvugna att dela rum allihopa på väg hem. Allt från hotellrum till liten hytt på båten där knappt resesäng och vagn fick plats. I alla fall så gick de 4 nätterna galant
Jag tror att om vi hade varit hemma där vi hade ett val så hade det varit jobbigt för mig för jag hade undrat och ställt tusen frågor om inte i ord så i kroppsspråk men nu var vi ju tvugna för hur skulle det annars gå?
Det jag vill säga är och samtidigt peppa de som befinner sig där (dvs lägga syskon i samma rum) att det ordnar sig trots allt. Man behöver inte oroa sig så mycket och att attityden verkligen gör sitt till! Både Viggo och Vilma kände nog av vår attityd och gjorde det som krävdes. Det var nog vår "räddning" på introduktionen av att dela rum:D