Hej alla snälla forumister!
Ni får mig att tänka om lite när det gäller pluttens schema. Vi har ju haft det ett bra tag nu.
Imorse, på hans fm-lur, fick jag faktiskt väcka honom efter 45 min

. Han har så gott som alltid vaknat efter 30-35 min. Likväl hade han inga problem att somna in 11.30 (hans middagslur) som han brukar. Jag fick som vanligt väcka honom kl 14 då middagsluren "ska" vara slut. Hm...jag undrar, jag undrar...
Carina, du fick det till att han sov 15 h 45 min på dygnet och det stämmer egentligen bara på papret. Om han skulle sova 45 min på fm och em-lur DÅ skulle det bli 15 h 45 min , men nu gör han ju så gott som aldrig det.
Hmm....jag tänker.... Morgonluren 1 h 45 min efter "God Morgon" fungerar än så länge mycket bra. Likaså den långa middagsluren fr 11.30 (där han
t o m verkar ha kapacitet/behov till att sova längre eftersom jag nästan alltid får väcka honom. Middagsluren tar han alltid i vagnen utomhus och den inleds alltid med promenad. Kanske är det därför den aldrig krånglar

.
Frågan är om jag skall prova senarelägga em-luren till 16.30 då

Han klarar sig inte utan en lur fr 14-19. Idag när jag gav honom nattslurken höll han på och somnade hela tiden. Precis som igår när den krånglade rejält hemma hos kompisen. Jag trodde att den krånglade pga miljö och att jag blev stressad av att ha kompisen omkring mig. Men, idag krånglade den ju igen och då var vi hemma, ensamma....????
Svårt det här...
Jag blir osäker (och DET är ju inte bra), men kanske kör jag på som vanligt EN dag till och om det blir hårdrock i morgon igen så senarelägger jag hans lur på em. (Fast i fredags tog det bara en minut för honom att somna in så....

).
Kan tillägga att jag tycker att han äter lite sämre också, både igår och idag. Men han sover bra på nätterna och humöret på dagarna är på topp...???!!!
Kom gärna med synpunkter

!
PS! Nattningen gick strålande. Inte ett pip!
Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06