Jag har en son som är 5 mån. Jag har svårt att få ihop hans em kväll så att det blir bra. Som schemat ser ut nu:
7.00 vaknar + ammas
8.30-10.00 sova 1.5h
10.00 ammas
12.15 sova 45 min
13.00 smakportion av potatis och rotfrukt äter ca två istärningstuber, ammas
14.30-16.00 sova 1.5h
Så här långt fungerar schemat väldigt bra han somnar på tiderna han ska och han är riktigt trött så jag tror det är svårt att förlänga vaken tiderna på dagen.
Sedan brukar jag amma honom 19.00 sedan badar jag honom och han brukar somna 20.00. då är han väldigt trött. Här har han varit vaken sedan 16.00, kanske är det för länge, men här är det svårt att få honom att sova en stund och så är jag lite orolig att han ska bli för pigg så att han inte somnar på kvällen.
Men sedan vaknar han vid 02.00 och är hungrig, det går inte att få honom att somna om, men så fort han fått mat så somnar han om, så han verkar verkligen vara hungrig. Hur kan jag göra för att få honom att klara av att sova hela natten? Han har mjölkallergi och jag har provat att ge honom ersättning men han gillar inte den. Så hur kan jag göra för att få ett bättre schemat för honom och hur får jag honom att sluta äta på natten. Han har sovit hela nätter förut men den senaste månanden har han velat haft mat på natten.
Tacksam för all hjälp,
AnnaN