Nu har vi äntligen tagit tag i våra nätter och börjat kura!
Har skrivit tidigare om våra jobbiga skrikiga läggningar, hur vi efter att ha lyckats vända på dygnet med idogt standardmodellande slappade efter och lät nattmålen bli flytande, sen blev det sämre och sämre med allt fler uppvak på natten (precis som jag ju efter läsande vet att det ofta blir...
Första natten blev det många uppvak och flera ganska långa buffomgångar men min man C kände ändå att buffningen bet och mot morgonkvisten att ramsan började ta också! Det var glada miner när jag som spenderat natten borta kom för att vara med vid väckning! Hon var trött på dagen men det är inget nytt. Brukar inte orka vara pigg och glad hela vakenpassen.
Andra natten gick ännu bättre med bara ett uppvak efter 45-min och sen tre uppvak mellan 5 och 7 då ramsan funkade super! Tredje natten också ok läggning och uppvak vid 1, 4.40 och 6.10. Lite svårare att somna om på morgonen nu men vi var ändå så glada! Fjärde natten blev läggningen sämre. Tog drygt en halvtimme innan hon var helt tyst och lugn. Buffade bara väldigt lite vid läggning och sen en gång till när ramsan inte bet. Sov sen ända till 5.50 och somnade om på kort ramsa, två korta uppvak till innan 7 kändes fantastiskt!
Lika lång läggning i natt tyvärr (alltså innan hon somnar, inte innan C gick ut ur rummet) och idag vaknade hon 6.20 och var inte alls glad. (Bara ett kort uppvak vid 5.15 innan, superduktig tjej! och pappa!) Tyckte nog det var morgon då. Funderar på om det blev för mycket ramsning, fick hålla på länge för hon blev inte tyst. Kändes jobbigt att höra när brösten läckte och jag egentligen bara ville ta upp henne och ge henne mat.
Vi har ett schema som känns bra och dagslurarna har funkat bra förutom lite tidiga uppvak på det sista. Dock blir det ofta lite protester innan hon somnar.
Har som sagt läst massor och vet att man ska avvakta och göra ljud i huset/lägenheten (stackars våra grannar.. är nog glada att vi ska flytta om knappt två månader! Men jag bryr mig självklart mer om Filippas sömn än deras
Så här ser vårt schema ut:
7 Morgon
9-10.30 Sova
10.30-12.30 Lunch. Ammar och ger smakportion som inte är så intressant än
12.30-14.30 Sova
14.30-16.30 Vaken, ammar.
16.30-17.15 Sova
17.15-19.45 Middag, amning, gröt och katrinplommonpure, bad, nattslurk
Blev långt som vanligt