YES YES YES!! Det börjar betala sig redan! :D

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Chelsea

YES YES YES!! Det börjar betala sig redan! :D

Inlägg av Chelsea »

Hej igen alla mammor och pappor!

Idag känner jag mig mycket säkrare och bättre till mods! :)
Faktiskt gjorde jag det redan innan natten började för Chels igår.
Jag hade bestämt mig för att sanningen är att jag måste våga lita mer på att hon klarar sig själv! Jag stör faktiskt henne när jag kommer in och buffar och solfjädrar och har mig :!:
När hon gnäller eller ibland skriker så räcker det med att jag med rätt röst (Viktigt!) svarar henne att det är ok här ute så hon kan lugnt somna själv därinne! :D Jag behöver inte gå in för att lugna henne!

Sen att natten i natt var nästan perfekt är ju bara en bonus och ett bevis för att jag faktiskt kan det här nu och att kunna luta sig mot det när det inte går lika bra känns tryggt! Där är väl igentligen förutsättningen för att lyckas.. att man känner att man har ordentlig koll på hur man går till väga... LÄS LÄS LÄS.. :D
För min del låg det mycket i hur jag lät på rösten när jag gav ramsan. Jag tyckte själv att jag hade hittat en röst som var bestämd och gav ett klart besked.....
Men hon tag inte emot den och blev bara arg och ledsen när jag ramsade.
Grejen var att jag fastnade i att ramsa på samma sätt om och om igen.
Jag gav ramsan alltid med samma tonläge (med undantag för bekräftelsen) .
Från natt 7 började jag ge ramsan med ett mera glatt tonläge och anpassade sedan tonläget efter vilken typ av fråga Chels ställde! Då tog den! =D>
Jag börjar numer med att ramsa lugnt och glatt när jag har lagt och gått ut och inte på det mekaniska viset jag gjorde innnan. Vi har en dialog tänker jag nu :!: :D

Hon vaknade bara 2ggr i natt (vargtimmen :evil: ) och båda gångerna ramsade jag bara så vart det tyst! \:D/
Inte ens vid första läggningen i natt buffade jag mer än som markering mycket kort och trotts att hon grät när jag gick ut så tog hon snart ramsan och somnade själv!! Hon somnade på 3min :!:
Jag kunde till-och-med gå in och vända henne rätt i sängen och lägga på täcket utan att hon vaknade sen! Snacka om skön djup sömn! :D :sleep:
Och dagsluren sen då? Jo jag gick in och la henne i sängen och buffade som markering mycket mycket kort och gick ut med ramsan.
Hon somnade själv på 8min (och då gnällde hon bara nån gång i minuten fram tills hon sov, -ingen gråt!) :sleep:

Känns så bra nu och så rätt!
Det är ju såhär det ska vara!!
Är så glad att jag fick rådet om att prova AWs sova hela natten kur!
Varför får man inte höra om den på BVC? Där får man bara råd om 5minuters metoden.. :( Och den har verkligen inte gett något annat här än gråt gråt gråt, vansinniga skrik och uppvaknanden var 20min :cry:
Jag ska tipsa alla som har en liten sovstrejkare och även prata med BVC om vikten av att kunna erbjuda fler alternativ än 5minuters metoden! Och absolut rekomendera denna underbara sovkur!

Kramar från en styrkt Mamma till en utsövd liten prinsessa!! :heart:
/Emelie 24, mamma till
:heart: William 000227 :heart:
och
:heart: Chelsea 050610 :heart:
Novas mamma

Inlägg av Novas mamma »

Så underbart. Jag är såååå glad för er skull :lol:
VERKLIGEN TOPPENBRA JOBBAT

Kramar Novas familj :lol: :lol:
Alexandra - mamma till
Nova - född 24 september 2005
Kelwin - född 6 oktober 2007 , 2 veckor tidig
Nova "kurad" vid 2,5 månader, 12 tim natt
Kelwin - standardmodell från start - 11,5 tim natt
Chelsea

Inlägg av Chelsea »

Tack!!! :D
Känns underbart!
Har verkligen bestämt mig för att det är så här vi ska ha det!
Utsövda glada barn och föräldra tid på kvällarna! :)
/Emelie 24, mamma till
och
Lollo0058

Inlägg av Lollo0058 »

Du ser :lol: :lol: :lol: . Så enkelt (och så svårt)! Det är klart ni fixar det! Precis rätt attityd. Misströsta bara inte om det kommer ett litet bakslag, fast det är ju dumt att räkna med :oops: . Vet du att hon ska sova, så vet ju Chelsea det också.

En formalitet; skriv gärna i samma tråd, så fler kan följa din berättelse. Den kan peppa många :wink:.

Fortsätt i samma stil. Kram Lollo och Nils
Pojke :heart: född 2005-09 (kurad vid 4 mån)
Flicka :heart: född 2007-10 (sm från start)
Flicka :heart: född 2012-05 (sm från start, kurad vid 6 mån)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:lol: Pris och beröm :lol:

Så ljuvligt för lilla Chelsea :lol: Och så ljuvligt för er alla :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Chelsea

Inlägg av Chelsea »

Hur löser man det med vargtimmen när sambon går upp 4.20 varannan vecka??

Känner mig så maktlös när hon vaknar varje morgon av hans väckarklocka och när han stänger ytterdörren när han går.
Hon somnar inte om på en timme först sen vaknar hon flera gånger efter att hon väl slutat gråta.
Jag brukar ta upp henne 06.20-06.30 för då är hon ganska så rejält ledsen :(

Han sover så långt bort från henne som möjligt pga hans väckarklocka. Men hon vaknar ändå.. :( Sen hörs det ju när han stänger ytterdörren ändå..
Vad kan man göra åt detta?
Hur viktigt är det att det inte blir massa störande ljud för henne under den redan så känsliga vargtimmen :?:

Hon brukar vakna varje natt vid 22-23 tiden också och då tar det ofta lååång tid innan hon somnar om.. :(
Sen har hon börjat bajsa också varje natt antingen på vargtimmen eller där vid 22-23.
Första gångerna detta hände så visste jag ju inte om det så jag stod utanför dörren och ramsade på i en timme, sen gick jag in för att lägga henne tillrätta och då märkte jag att hon hade bajsat :( Jag byter i sängen och sen kan hon somna om efter ett tag.
Men nu en fråga kring detta:
Efter som hon nu har börjat bajsa varje natt har jag kännt mig orolig för att det är det som gör att hon gråter när hon vaknar.
Så jag smyger in och luktar på henne var 10-15minut nu.. :?
Men då känns det som att jag stör henne också.. Hon blir alltid mer ledsen när jag vart in till henne.

Dagslurarna krånglar också med bajsandet ibland.. :(

Hur ska jag göra med våra problem :?:
/Emelie 24, mamma till
och
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"