Idag känner jag mig mycket säkrare och bättre till mods!
Faktiskt gjorde jag det redan innan natten började för Chels igår.
Jag hade bestämt mig för att sanningen är att jag måste våga lita mer på att hon klarar sig själv! Jag stör faktiskt henne när jag kommer in och buffar och solfjädrar och har mig
När hon gnäller eller ibland skriker så räcker det med att jag med rätt röst (Viktigt!) svarar henne att det är ok här ute så hon kan lugnt somna själv därinne!
Sen att natten i natt var nästan perfekt är ju bara en bonus och ett bevis för att jag faktiskt kan det här nu och att kunna luta sig mot det när det inte går lika bra känns tryggt! Där är väl igentligen förutsättningen för att lyckas.. att man känner att man har ordentlig koll på hur man går till väga... LÄS LÄS LÄS..
För min del låg det mycket i hur jag lät på rösten när jag gav ramsan. Jag tyckte själv att jag hade hittat en röst som var bestämd och gav ett klart besked.....
Men hon tag inte emot den och blev bara arg och ledsen när jag ramsade.
Grejen var att jag fastnade i att ramsa på samma sätt om och om igen.
Jag gav ramsan alltid med samma tonläge (med undantag för bekräftelsen) .
Från natt 7 började jag ge ramsan med ett mera glatt tonläge och anpassade sedan tonläget efter vilken typ av fråga Chels ställde! Då tog den! =D>
Jag börjar numer med att ramsa lugnt och glatt när jag har lagt och gått ut och inte på det mekaniska viset jag gjorde innnan. Vi har en dialog tänker jag nu
Hon vaknade bara 2ggr i natt (vargtimmen
Inte ens vid första läggningen i natt buffade jag mer än som markering mycket kort och trotts att hon grät när jag gick ut så tog hon snart ramsan och somnade själv!! Hon somnade på 3min
Jag kunde till-och-med gå in och vända henne rätt i sängen och lägga på täcket utan att hon vaknade sen! Snacka om skön djup sömn!
Och dagsluren sen då? Jo jag gick in och la henne i sängen och buffade som markering mycket mycket kort och gick ut med ramsan.
Hon somnade själv på 8min (och då gnällde hon bara nån gång i minuten fram tills hon sov, -ingen gråt!)
Känns så bra nu och så rätt!
Det är ju såhär det ska vara!!
Är så glad att jag fick rådet om att prova AWs sova hela natten kur!
Varför får man inte höra om den på BVC? Där får man bara råd om 5minuters metoden..
Jag ska tipsa alla som har en liten sovstrejkare och även prata med BVC om vikten av att kunna erbjuda fler alternativ än 5minuters metoden! Och absolut rekomendera denna underbara sovkur!
Kramar från en styrkt Mamma till en utsövd liten prinsessa!!