Eftersom jag inte vill att han dessutom ska behöva tampas med vargen undrar jag hur vi ska gå till väga under natten. (Han kurades i julas).
Ska vi helt enkelt försöka försigkomma honom och gå in med jämna mellanrum för att kolla temp och ge dricka, och sedan ramsa om han vaknar och är ledsen? Eller ska vi nu gå in när vi hör honom för att kolla så att allt är som det ska?
En annan fråga när jag ändå är här:
Vi lägger honom 19.30 (snabb läggning) och han brukar ibland prata och joxa lite ett tag innan han kommer till ro och somnar. Men han vaknar nästan aldrig senare än 07.00 om han inte har varit vaken under natten och grejat. Vi har bestämt att han ska sova till 07.30, men det resulterar ofta i att han är glad och ligger och småpratar ett tag men sen blir han mycket arg och tycker att det får vara nog och vill upp, med ramsande som följd ganska så länge. Dom morgnarna känns så tråkiga för att han blir så arg och ledsen.
Ska vi helt enkelt ändra så han går upp 07.00 och då får sova mer under dagen? Just nu sover han 2 timmar under dagen uppdelat på tre lurar, men det blir ju för lite om han vaknar tidigare än vad schemat säger...