Feber, hur göra med natten?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Dimwath

Feber, hur göra med natten?

Inlägg av Dimwath »

Vår pojke, 10 månader snart, har fått feber för första gången.
Eftersom jag inte vill att han dessutom ska behöva tampas med vargen undrar jag hur vi ska gå till väga under natten. (Han kurades i julas).
Ska vi helt enkelt försöka försigkomma honom och gå in med jämna mellanrum för att kolla temp och ge dricka, och sedan ramsa om han vaknar och är ledsen? Eller ska vi nu gå in när vi hör honom för att kolla så att allt är som det ska? :?

En annan fråga när jag ändå är här:
Vi lägger honom 19.30 (snabb läggning) och han brukar ibland prata och joxa lite ett tag innan han kommer till ro och somnar. Men han vaknar nästan aldrig senare än 07.00 om han inte har varit vaken under natten och grejat. Vi har bestämt att han ska sova till 07.30, men det resulterar ofta i att han är glad och ligger och småpratar ett tag men sen blir han mycket arg och tycker att det får vara nog och vill upp, med ramsande som följd ganska så länge. Dom morgnarna känns så tråkiga för att han blir så arg och ledsen.
Ska vi helt enkelt ändra så han går upp 07.00 och då får sova mer under dagen? Just nu sover han 2 timmar under dagen uppdelat på tre lurar, men det blir ju för lite om han vaknar tidigare än vad schemat säger...
Dimwath

En sak till

Inlägg av Dimwath »

Å, och en annan sak... Är det någon som har mer erfarenhet av sjuka småttingar som kan råda om hur ofta vi ska gå in för att kolla temp och ge dryck???
Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Hej :P
Stackars pyret då :? :wink:
:idea: Jag skulle ge en alvedon så skrutten kan sova hela natten. :sleep: :arrow: Sömn = friskare.
Inte behöver du väcka för att ge dryck =; ...låt honom sova. :sleep: :sleep: Om det bara är feber så dra inte in någon varg. :twisted: Följ ditt schema. :P
Och, ja jag tycker du ska göra morgon kl 7. 8) Nu blir det ljusare o ljusare och det är ju inte roligt att börja morgonen med skrik och kämpande. :cry:
Dagarna kommer att gå superbra tror jag... :P :lol: :thumbsup:

Sov så gott nu, hela huset
:sleep: :heart: Kram Carina

:heart: Sandra -91 Styvdotter
:heart: Emil -92, Barnaboken
:heart: Malin -98, Barnaboken
:heart: Hanna 050807. ?r nu kurad och sover gott!

\:D/ Foton \:D/
Dimwath

Inlägg av Dimwath »

Tack för svaret! Skönt, då ska han få sova ut. :)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, Carina-71 :D :wink:

Stör honom inte. Han behöver sova sig frisk.

När han sovit i tio minuter (inte tjugo) kan du gå in och kolla hur landet ligger, men han behöver varken dricka eller tempas på natten - såvida du inte är redo att åka till akuten :shock: med honom :!:

Glöm inte marginalkvarten, som du alltid kan använda utan att det rubbar schemat. Ta upp honom i ett ögonblick när han sover eller åtminstone är tyst och lugn eller, i värsta fall, bara drar efter andan :!: Och gör det då med återseendets fantastiskt glada jubel, inte med oro och frågor i röst och kroppsspråk :evil: :!: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"