Hej på er..
En liten lägesrapport.
Nattningen gick supersmidigt som vanligt. Ramsan kändes även den klockren. Men runt 5 barkade det lös fullkomligt och ramsan bet inte. Då tog jag fram buffningen. Jag är helt helt mållös över hur fort ramsan tog de två gånger under vargtimmarna som jag plockade fram den, jag var bestämt, men lugn och glad i tonläget, Godnatt Godnatt Alf, sov så gott.
Men i det stora hela tycker jag absolut att vi gjorde framsteg, jag har iallfall en liten känsla av att det hela har med hans förkylning att göra...

Men Father of sons, du har rätt, Alf är snorig och rinnig i näsan, det är inte täppt utan det ligger lixom långt inne och snörvlar runt. Han får supersvårt att andas med näsan (som han föredrar) på nätterna.
Ibland tycker jag att han lixom kliar sig på örat, det har han gjort i två dagar. Som om han fått vatten i örat när vi badat.
Inatt blev det sidoläge med kudde under huvudet så andningen skulle gå lite lättare och buffningen gick bra.
Sen sov han som en stock till mat (alltså bara ett utbrott:-)

Nästa uppvak så klev jag på med ramsan och lillen somnade om fort.
Men återigen - allmäntillståndet är bra på dagarna, han äter som en häst, leker själv, skrattar, jollrar osv.
Jag ska till BVC kl. 14, ska ta upp örfrågan.
Nezeril näspipetterna tycker jag är helt värdelösa, de biter inte på Alf, han är fem månader idag - kan man övergå till spray??
Det värsta är att vi ska flyga om 1,5 dygn, antar att om det är örat som spökar då blir det hell att flyga. Men det bästa är att klimatet dit vi ska är 20 grader, som svensk försommar.
To be continued.