Hejsan,

Jag trodde precis som du, att dotten min skulle vara enormt hungrig. Det var hon nog också, men hon var nog mer förvirrad, eller förvånad över det nya, dvs att hon skulle ligga kvar i sing säng. Hungern försvann i helheten.

Det tog 4 dagar ungefär innan jag märkte att hon var extra hungrig på dagen (det var väntat, Anna W har skrivit det någonstans). De första dagarna fick hon inte ens mat direkt när jag väckte henne, utan efter ca 45 minuter. Hon tror att hon har fått mat under natten skriver Anna, så hon fattar inte att hon är hungrig? Lusting, men jag tyckte det kändes så faktiskt.
Senare har det kommit tillfällen när hon ätit så mycket att jag undrar om det får plats i magen. Hennes mål nu är:
7:30 - amning + välling (100 ml ibland)
10:30 - gröt - drygt 1 dl
14:30 - hemlagad grönsakspuré - ca 1dl + ibland lika mycket fruktpuré extra
17:30 - burkmat - puré + ibland lika mycket fruktpuré extra
19:30 - välling 200 ml
Brukar ofta amma före varje mål, så hon äter mer än jag skrivit ovan egentligen.
Innan kuren åt hon knappt hälften, men å andra sidan fick hon ju mat av mig
varannan timme. Sen 6:e december har jag haft uppehåll på 11-12 timmar varje natt utom en (igår:-(, föll till föga och gav henne mat en timme före uppstigning - hoppas på bättring imorgon bitti).
Min tös tog inte heller flaskan så bra förrän efter jag börjat kuren. Kunde max få henne att dricka 50 ml. Nu har hon dock slukat en hel stor flaska vissa tillfällen. Hon har väl lärt sig att det är bäst att passa på, för sen blir det inget på hela natten. Vattenflaskan har alltid varit populär, så jkag spädde ut vällingen för att det skulle gå bättre i början (likna vattnets konsistens..). Tror egentligen inte det hade nån inverkan.
/Helena