Många timmars förlorad sömn absolut helt i onödan
Jag har missuppfattat så mycket i boken, jag tyckte det verkade så krångligt så jag orkade helt enkelt inte ens försöka.... När jag tittade på dvd:n och såg att det faktiskt var skitenkelt, rent ut sagt, så blev jag såå lessen över dessa många månader utan sömn.
Miljoner uppvaknanden var tionde minut för att nappen trillat ut, för nappen måste man ju bara ha?!?!?
Vagningen har jag helt fått om bakfoten, nog släppte jag nästan ut den för stupet minsann, men med heeeela armen utsträckt, och heeeela andra armen utsträckt åt andra hållet med ett knyck i varje ände. Var väl himla skönt att åka omkring så kan jag tänka
Och då inte konstigt att man vaknar efter 30 minuter och vill åka igen... jisses....
Ikväll provade jag vid läggning, det var mat kl 20, massa mat och hon somnade också lilla Ida för ovanlighetens skull, hade varit vaken sen halv 6. 20.20 la jag henne på mage i vagnen, och hör och häpna jag gav henne ingen napp
Jag låter insatsen stå kvar i vagnen i natt, (brukar lyfta över den i sängen annars) För ibland kan hon vakna till vid 4-5 och då kan jag ju vagna så proffsigt
Idag har vi varit ute hela dagen och då sover hon minsann, för när vi rör på oss hela tiden så gungar ju vagnen och då kan man ju sova så sött
Så då har det funkat.
Jag måste få undra, hon åt ju vid 20-tiden men somna ju strax innan 21.
Räknar man hennes 10-timmar natt från det hon åt, eller från det hon somna?
Hon är ju bara 11 veckor, men tio timmar har hon klarat ett bra tag nu, så vad räknar man ifrån.
Eftersom Ida inte äter på nätterna, och inte gjort dom sista 4 veckorna så tänker jag att hon kanske behöver lite tätare mål på dagen.
3 timmar emellan, måste ju då vara lagom. Nu har hon haft 2, och det måste bara få ett slut
Undrar också om det är för tidigt att lägga lilla fisen redan kl 20, då blir det ju mat vid 06 istället för 07, och då vill minsann inte jag gå upp
Och en sista fråga ang larm... när man tar bort insatsen, när barnet blivit för stort för den, hur gör man då med larmet i vagnen. Det ska ju vara en hård platta att lägga det på men det är ju mjukt i sittdelen. Något tips
Tack Anna för dvd:n. NU fattar jag äntligen.....