Med sorg såg jag på dvd:n igår.....

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Majsan67

Med sorg såg jag på dvd:n igår.....

Inlägg av Majsan67 »

:cry: och ville spola tillbaka klockan 1,5 år,.... och börja om från början.
Många timmars förlorad sömn absolut helt i onödan :evil:
Jag har missuppfattat så mycket i boken, jag tyckte det verkade så krångligt så jag orkade helt enkelt inte ens försöka.... När jag tittade på dvd:n och såg att det faktiskt var skitenkelt, rent ut sagt, så blev jag såå lessen över dessa många månader utan sömn.

Miljoner uppvaknanden var tionde minut för att nappen trillat ut, för nappen måste man ju bara ha?!?!?

Vagningen har jag helt fått om bakfoten, nog släppte jag nästan ut den för stupet minsann, men med heeeela armen utsträckt, och heeeela andra armen utsträckt åt andra hållet med ett knyck i varje ände. Var väl himla skönt att åka omkring så kan jag tänka :roll:
Och då inte konstigt att man vaknar efter 30 minuter och vill åka igen... jisses....

Ikväll provade jag vid läggning, det var mat kl 20, massa mat och hon somnade också lilla Ida för ovanlighetens skull, hade varit vaken sen halv 6. 20.20 la jag henne på mage i vagnen, och hör och häpna jag gav henne ingen napp :D , inte var hon arg för det, pustade frustade och gnölade, men inget allvarligt. Det tog 30 minuter, sen sov hon, och sover än :o vaknade alltså inte efter sina magiska 30 minuter...

Jag låter insatsen stå kvar i vagnen i natt, (brukar lyfta över den i sängen annars) För ibland kan hon vakna till vid 4-5 och då kan jag ju vagna så proffsigt :D

Idag har vi varit ute hela dagen och då sover hon minsann, för när vi rör på oss hela tiden så gungar ju vagnen och då kan man ju sova så sött :roll:
Så då har det funkat.

Jag måste få undra, hon åt ju vid 20-tiden men somna ju strax innan 21.
Räknar man hennes 10-timmar natt från det hon åt, eller från det hon somna?
Hon är ju bara 11 veckor, men tio timmar har hon klarat ett bra tag nu, så vad räknar man ifrån.
Eftersom Ida inte äter på nätterna, och inte gjort dom sista 4 veckorna så tänker jag att hon kanske behöver lite tätare mål på dagen.
3 timmar emellan, måste ju då vara lagom. Nu har hon haft 2, och det måste bara få ett slut :x det funkar bara inte.
Undrar också om det är för tidigt att lägga lilla fisen redan kl 20, då blir det ju mat vid 06 istället för 07, och då vill minsann inte jag gå upp :sleep: Hon brukar ofta somna om efter morgonslurken, och än med mycket knorr och stön under hela sömnen :evil:

Och en sista fråga ang larm... när man tar bort insatsen, när barnet blivit för stort för den, hur gör man då med larmet i vagnen. Det ska ju vara en hård platta att lägga det på men det är ju mjukt i sittdelen. Något tips :?:

Tack Anna för dvd:n. NU fattar jag äntligen..... :D
Mamma Majsan med 4 underbara ungar.
Marcus 92, Mattias 94, Tindra 04 och Ida 05
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Så härligt att höra (och så sorgligt :!: ) Jag är så glad att du sett ljuset i tunneln.. :lol:

Se inte tillbaka. Du ska få sova nu. Och lilla barnet också :lol:

Du är så duktig. Bort med nappen, vad skööönt :D

Natten ska du räkna från det du lägger henne :!:

Du kan visst lägga henne kl 20, och det är mycket, mycket möjligt att hon alldeles själv sover vidare till 7. Annars kan du ju hjälpa till lite :wink:

Larmet måste inte ligga hårt - du ha väl förhoppningsvis en madrass av något slag - lägg bara larmplattan under den :D

Det här går så bra. Pris och beröm :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"