Du är duktig

Vingla inte nu

Saker har förändrats och hon måste få reagera på det; du ska bara framhärda (åtminstone en vecka innan du kan utvärdera det minsta). Tänk så här: har hon fått allt hon behöver - vilket hon ju har - får hon lov att svära bäst hon vill MEN du behöver inte höra på det. Musiken gör henne arg, tror jag det

Nyttig lektion: sin ilska får man ta hand om själv. I enrum
Men hon känner att du vinglar när du oroar dig för bortfallen sömn. Gör inte det. Det viktiga är inte att hon sover varje minut hon "ska". Det viktiga är att hon har förutsättningarna. Så ge henne dem, och överlåt med förtroende åt henne själv att hantera dem så som hon finner bäst

Och det gör hon, omsider, tro mig
Ja, du kan lägga henne en hel halvtimme tidigare på kvällen om så skulle vara, utan att hon märker det och utan att det påverkar morgonen, som jag tycker du sköter alldeles utmärkt och resonerar rätt omkring - minimalt med trafik eller ingen alls, alltså (se Tips på vägen om morgnarna)
Däremot, tänk inte i kompensationstermer under dagarna; det här går förbi. Du kan ge henne en marginalkvart (före eller efter) på 1,5 tim-kuren men knappast på 45 min-luren - då får du ingen rolig unge...
Och kom ihåg: inget ingripande alls om hon inte låter verkligt, verkligt ledsen, ja, förtvivlad. Då "lyssnar" hon också, för då ber hon om hjälp.
Pris och beröm på dig