Emmas schema sitter ganska bra tycker jag själv och även hon
Som det ser ut idag är det:
07.30-9 Mat och lek
9-11.30 Sova
11.30-13 Mat och lek
13-15.30 Sova
15.30-17.30 Mat och lek
17.30-19.30 Sova
19.30-22 Mat och lek inkl bad och 20 minuterslur.
Vi har nu stött på patrull. Emma har svårt att somna in på dagarna, tar oftast ett par vagningar/buffningar innan hon somnar in ordentligt. Ibland kan det ta upp till en timme innan hon sover. Nu har jag buffat sen nio och hon har ännu inte kommit till ro riktigt. Vad kan detta bero på? Är det jag som är för osäker ännu eller är mitt schema kanske galet?
Jag tycker att efter mina anteckningar som jag gjorde första sex veckorna att detta var ungefär hennes rutiner.
Jag går ofta ut på promenad med henne när hon sover, kan det vara så att jag har vant henne vid att vagnen ska vara i rörelse när hon ska sova?
Det borde inte vara så tycker jag eftersom hon ändå sover minst ett pass inomhus (i vagnen eller hennes säng) + att natten tillbringas i hennes säng.
Sen har jag ytterligare ett undran. Vi ska ju inte ha morgon förrän kl 7.30 men allt som oftast vaknar hon kl 6-6.30 och vill inte somna om. Pigg som en mört.
Ska jag kanske tidigarelägga hennes första mål till 6, försöka hoppa över nattmålet kl 4.00-4.30 som ibland blir 4.30-4.50 och istället få henne att sova 22-06? Hon är nu 7 v och 2 dagar.
Som det är nu vaknar hon vissa nätter flera gånger, men somnar om efter att jag har buffat och ibland utan det. Är det något jag borde oroa mig för eller är det "normalt" att nattsömnen inte sitter helt ännu?
Kan man använda verktyg som solfjäder när hon är så här liten?
Många funderingar blev det
mvh Tessan