Det är nu dryga tre veckor sedan jag slutade att ge min lilla Sessa (som blir 5 månader imorgon) mat under nattetiden. Jag upplevde att jag bara "skrämde" henne och att det snarare resulterade i fler uppvak och oro i nattsömnen- så vi gjorde slag i sak och fick strida ett par nätter men med goda resultat. Nu kan jag med GLÄDJE konstatera att Sessan sover som en liten gris nätterna igenom (12 timmar) och äter som en häst på dagtid. Åter igen tacksamhet inför Gudinnan AW!
Nu har jag en fundering kring det här med mörkläggning. Vi har flyttat över henne till ett eget rum nu, då ingen av hennes föräldrar kunde sova ordentligt
Vi har även varit på "resande fot" med henne och hon har sovit i flera olika rum (med totalt mörker) och fortfarande sovit nätterna igenom. Folk har nog funderat vad vi har hållit på med, med folie i ena handen och tejprullen i den andre....
Nu ska vi iväg på en lite längre turné och jag vet inte om vi alltid kommer att ha möjlighet att mörklägga ordentligt hela tiden och så undrar jag när man kan tänka sig släppa "foliet" eftersom önskan är att hon ska kunna sova ändå så småningom.
Åter igen, tacksam för era erfarenheter och synpunkter!
Hälsningar
T