Vincents sömn är inte helt åt skogen men vi är trötta på att få gå upp en eller två gånger per natt samt väldigt många tidiga mornar. Det har varit värre med nattmål fram tills nyligen fram och tillbaka samt läggning mellan oss när det inte gick att få honom somna i sin säng. Ibland hamnar han där på mornarna men somnar oftast inte om ändå.
Min sambo ger upp snabbare än mig men jag har svårare att komma upp på natten och morgonen.
Det jag funderar på nu när jag är i gång med att läsa på är hur vida vi kommer kunna klistra på oss attityden till självklarhet. Det känns som att jag har den ganska ofta men att den försvinner då jag inte vet vad jag ska ta mig till. Jag vill gärna ha exakta svar på allt innan jag börjar men vissa saker vet jag redan nu att det kommer kännas helt fel att utföra. Ett exempel på det är bemötandet när Vincent kommer gråta och jag förväntas ramsa och vänta på att gråten avtar. Jag har också läst exempel på att man har på hög musik alternativt sätter i öronproppar och det skulle jag aldrig klara av. Vad gör man istället? Jag kommer självklart ramsa Vincent men hur går jag vidare efter solfjädringen om det är det enda som hjälper för att han ska bli lugn?
Och angående solfjädringen så undrar jag hur jag gör om han föredrar att ligga på rygg? Finns det någon alternativ grej man kan köra med? Om jag vänder på honom och tar ett stadigt grepp blir han jättearg/hysterisk. Vincent har en period då han lätt blir arg om saker inte blir som han har tänkt sig och skriker allt vad han kan samt sprattlar.
Jag tänkte att någon här kanske kan hjälpa mig att mota bort de sista vargarna innan jag kör igång så vi får en lyckad kurning. Det jag vet är bra är att när vi väl kör igång så kommer det fungera!