Jag har dock några funderingar kvar som jag vill bolla med er, experter
Tidigare i veckan togs upp samma fråga men vill diskutera det vidare då det gäller omkurning. När jag lägger Hanna, eller när hon vaknar upp på natten, förvandlas hon till Stålkvinnan. Dvs, kastar sig på rygg, spänner sig och är urförbannad. Hennes tanke är att få komma upp och bli ammad. Det är en mindre brottingsmatch och ärligt talat så kan jag knappt lägga henne till rätta så stark hon är. Hinner inte lägga henne på mage förrän någon kroppsdel är på väg åt annat håll. Inatt väntade jag ut henne, sittandes bredvid innan jag kunde lägga henne tillrätta. Men hur ska jag nu göra vid kurning? När hon väl kan somna själv så förstår jag av tidigare svar med ramsa och ev kort kort solfjäder men hur gör jag dag 1 på kuren? Hon kan vrida sig runt runt i 45 minuter utan problem.
Fråga 2. Hanna vaknar ofta upp 30 - 45 minuter före godmorgon. Ligger i sin säng och funderar, jätteglad! (För tillfället står sängen bredvid min men vid kurning och efter så är det tillbaka till sitt rum) Vid 7 godmorgon meddelar hon att hon vill upp. Hon får ju möjligheten att sova men i längden så kortas ju antalet sovtimmar ned då det händer varje morgon. Ibland även runt 2tiden på natten. Vid kuren, är det verktygen som ska in här med för att lära henne rätt tidpunkt för att vakna?
Fråga 3 tror jag mig veta svaret men vill ta upp det så jag inte har någon oro kvar i mig. Hanna vill gärna sova och förutom när Stålkvinnan är på besök så ligger hon så stilla och försöker sova. Efter 10 minuter blir hon orolig och börjar sno runt, runt. Försöker somna men kan inte trots att hon vill. Min kortsiktiga lösning innan kuren har varit buffa (gick upp till helamning när hon var riktigt sjuk vilket varken Hanna eller jag var nöjda med) till sömns. Ville inte starta kuren förrän jag är verkligen fulladdad. Antar att buffningen nu stör mer än att komma så när väl den goda sömnen börjar råda i uppföljningsveckan så kommer Hanna att börja lära sig somna in lugnt. Om jag sköter mitt jobb och tar bort vargarna. Eller hur?
Tacksam för råd
/Marie