Till det största problemet, dagsömnen går det sisådär med och oftast var det em luren som spökade så då tog vi helt sonika bort den och ökade istället på fm luren. Det kändes jätteskönt att få ner lurarna till två då det var en kamp varje gång och vi kände oss väldigt låsta, men nu tycker jag schemat blir lite haltande och jag vet inte om det har med den borttagna luren att göra men nu har lillen oxå svårt att sova hela 1,5 tim luren utan vaknar ofta efter 45 min- 1 tim. Behöver därför behöva lite synpunkter på vårt schema så det blir någon ordning och reda igen
Schemat ser nu ut så här:
07.30 väckning, frukost
9.30-10.30 fm lur
11.00 lunch
13.00-14.30 lur
14.30 mellanmål
18.00 middag
19.30 sova.
Konstigt nog är den enklaste luren fm luren då han trots allt sov 2 tim tidigare - känns konstigt???
Spontant känns det som om man ska flytta fram em luren nån timme men då spricker ju mellanmålstiden och mat var 3,5e timme funkar inte längre. Är fyra mål mat om dagen fortfarande fullt tillräckligt för en 8 månaders?
Tidigare såg schemat ut så här:
07.30 väckning, frukost
9.30-10.15 fm lur
11.00 lunch
12.30-14.00 lur
14.30 mellanmål
16.30-17.15 em lur
18.00 middag
19.30 sova.
Vi vill gärna behålla väckning och nattningstiden och skulle gärna se att vi klarade oss på 2 lurar, är detta möjligt eller är det för tidigt för en 8 månaders kille? Som det ser ut nu så blir em väldigt lång utan att vila.
Snurrigt inlägg med mycket frågor jag vet, men jag har samlat på mig hela semestern
Så sammanfattningsvis:
1) Varför "lyssnar" han inte på min ramsa/blir lugnad när han rädd(??) vaknar upp ur en dröm? Vad gör jag för fel?
2) Tips om schemat!
3) Klara han sig på 4 mål om dagen? (frukost: amning, gröt, katrinplommon, lunch: barnmat, katrinplommon, mellanmål: fruktpure, smörgås, katrinplommon, middag: gröt, katrinplommon)
Tacksam för råd!
/Jenny