Har läst en hel del här på föräldraforumet och kommer att fortsätta läsa tills ögonen går i kors. Och en hel del funderingar dyker förstås upp. Här nedan följer några:
Vagningen fick vi aldrig riktigt till med Elliot (buffningen funkade desto bättre \:D/ ). Jag såg att det fanns ett filmklipp för hur man buffar; finns det något filmklipp där man ser hur man vagnar?
Själva kurandet har vi tänkt göra så att vi har Mattis spjälsäng i vårt sovrum och så sover vi utanför (i vardagsrummet). Men hur ska vi göra sedan? När kan man flytta in Mattis säng till Elliots rum? (Vi bor i en trea och har inte möjlighet att ge barnen var sitt rum.) Jag vill inte att Elliots sömn ska bli störd, varken under kuren eller senare. :-$ Kan man kura på ett sådant sätt att Elliot inte tycker att det är jobbigt att höra Matti skrika? Hur funkar det att ha två småttingar sovandes i samma rum? Jag vet ju att det är väldigt vanligt med syskon som delar rum, men vill gärna höra folks erfarenheter med detta.
Kanske räcker med dessa frågor till att börja med.
Tyckte att Puffis var smart som döpte sin tråd till "Leos tråd", så jag följer hennes exempel.
/Ninna