Vi har ju läääänge

haft problem med vargtimmen. Det har gått upp och ner, och efter mina sista inlägg i frågan bestämde jag mig för att inte skriva mer förrän det VERKLIGEN blivit bättre
Vi bestämde oss efter MYCKET funderande till sist för att ha natt mellan 18.30-06 (från början hade vi 19-06.30, som blev 18.30-06.30). Kändes lite "fegt"

, och jag har ju läst om andra som tidigarelagt morgonen efter problem i vargtimmen, och där barnet då bara vaknat tidigare och tidigare.
Det verkar dock ha funkat! Jag är säker på att det går att få Elsa att sova längre (och JAG skulle gääärna vilja det

), men tydligen så lyckas inte vi med det. Kanske är det ändå så att attityden blev starkare hos mig när jag kände att det inte var så långt till morgon då hon vaknade.... Alla andra tips vi har fått har vi ju också använt oss av och det är ju dessa tips som "egentligen" har hjälpt oss, men framflyttandet var liksom ändå det sista avgörande för just oss.
Vi har dock bestämt oss för att det ÄR morgon 6, INTE kvart i sex! Vi utnyttjar bara marginalkvarten framåt alltså, i alla fall den första månaden. Detta för att hon inte ska börja vaknar tidigare ändå.
Nu till frågan:

När hon ibland vaknar före sex ligger hon oftast och småpratar och slumrar till då och då. Jag låter henne bara vara då (ingen ramsa alltså) och det funkar. Någon gång så har hon dock börjat gnälla precis före 6, inte skrika eller gråta utan just gnälla. Är det då ok att gå in och göra GLATT godmorgon

trots att hon smågnäller, eller bör jag börja ramsa mm? Har ju inte ramsat innan under morgonen, så det känns lite konstigt att börja med det 5 min innan hon ska upp... Men det är väl heller inte bra att ta göra morgon om hon ligger och gnäller?
Detta är en liiiten fråga, men jag är verkligen mån om att inte förstöra något nu eftersom jag vet att vi riskerar ännu tidigare morgnar om vi inte verkligen jobbar på detta!!
Tack för allt stöd som jag fått av alla, framför allt dig Mammut

i vårt vargtimmeskämpande! Tror att jag medverkat till en hel del bra trådar i ämnet för andra som har liknande problem