Våran son Viggo fyller 5 veckor om 2 dagar.
Sedan 2 dagar sen har vi börjat köra med standardmodellen (2-2.)
Det går upp o ner men vi ser redan stora resultat och tänker vara ihärdiga med dessa rutiner och ser fram emot ännu större resultat
De rutiner vi tillämpar är:
Kl.
7-9 Vaken
9-11 Sova
11-13 Vaken
13-15 Sova
15-17 Vaken
17-19 Sova
19-21 Vaken
21-01 Nattvila (01 äta)
01-04 Nattvila (04 äta)
04-07 Nattvila
Ska inom någon dag slopa det första nattmålet med, men vill inte göra för stora förändringar direkt.
Ser det ut som ett väl fungerande schema? Även sedan när man slopar första nattmålet?
Vårat problem är det att Viggo kan dela upp målen på små mål, så att det inte blir ordentligt äta dirket när han vaknat, sen vakentid emellan med skötning och umgänge, och sen äta ordentligt innan han somnar.
Det blir liksom lite mer utspritt under hela vakentiden med en längre matsession precis när han vaknat på allt mellan 10-25 min följt med en rap.
Jag trugar o åter trugar, antingen äter han en liten slurk till eller så gallskriker han eller vägrar ta bröstet, då blir det att jag väntar ett tag och då tar han lite till, väntar igen, tar lite till o då resulterar det i att det blir uppdelat små mål på hela vakentiden.
Är det en normal föreetelse som kommer rätta till sig när man tillämpat metoden en längre tid eller gör jag något fel?
Oerhört tacksam för all hjälp..