Maken och jag har tänkt. Och diskuterat. Och funderat. Och vi har kommit fram till följande (självklara) faktum:
1. Skalman ska få ett syskon någongång och
2. Det ska förhoppningsvis ske inom 2007.
Vi ska bygga ett garage i sommar, så vi tänkte börja försöka till våren. På så vis slipper jag gå omkring och försöka bygga garage med stor mage, men bebisen kommer ändå rätt så nära. Skulle det inte vara för garaget hade jag varit gravid för ett halvår sen, "bebisnerven" har ryckt ända sedan Skalman var alldeles ny...
Men ändå... Ändå finns det små orosmoln. Förlossningen, till exempel. Min förra förlossning var ett helvete,
Fattar inte hur jag någonsin ska våga ge mig in på att föda vaginalt igen. Helst skulle jag ta kejsarsnitt, men det känns lite... fegt
Och sen, då. Jag antar att jag har blivit lite påverkad av omgivningens "vänta bara"-kommentarer: Först hette det "Vänta bara! När bebisen väl är född kommer du att önska att h*n kunde krypa in igen!"
Jag påpekar förstås att de som kommer med ett enda "vänta bara" till vänligen får dra till ett varmare ställe. Men jag kan inte hjälpa det, tänk om det verkligen blir så hemskt som de förutspår, trots Barnaboken!?
Summa summarum. Finns det andra här på detta forum som längtar, våndas, oroar sig och helt enkelt inte vet varken ut eller in? Kom an, låt oss diskutera bort våran oro och påminna varandra om hur underbara bebisar är, trots trista förlossningsminnen och jobbiga kommentarer!