Vad skönt att det blev en lugn natt!
Bra!Pricken745 skrev: Här jobbar vi hårt med attityden sedan mitt sista inlägg.....vilket går bra i vissa stunder och lite sämre i andra.......men är på god väg iaf:-)
Här har du en viktig ledtråd, tycker jag! Du hör att hon är arg, och vet ju att det inte är nån idé att verktyga ett argt barn. Så fortsätt backa. Om hon "fastnar", dvs inte lugnar sig efter ett par minuter, kan du dra på musik så att hon får något annat att tänka på. Och hör du att hon blir ledsen - istället för arg - går du förstås tillbaka och vagnar lugn, skakar och går igen. Och upprepa. Och tänk på att mamma är en superhjälte.Pricken745 skrev: Inatt gick det inte lika bra....hon vaknade vi 2.00 och då fick vi vagna i evigheter......(antagligen för att vi har backa rejält och bara vagnar henne till tyst/lugn och skakar i handtaget och går).......hon är nog ganska så irriterad över att inte bli vagnad så mycket.
(Jag har själv bara varit med om detta ett par gånger under en resa, men om det händer igen skulle jag kanske satsa på att försöka bryta nattskräcken med musik. Vet inte om nån har provat? Om ni har en stereo med timer kan ni ju programmera den så att musiken börjar ett par minuter innan 5.30. Vet inte om det hjälper men det känns som om det skulle kunna vara värt att testa.)
Pricken745 skrev:Måste bara fråga om det är vanligt fenomen att en drygt 2 månaders bebbe efter SM SM SM SM i 6 veckor inte helt fattat galoppen?????
Om det muntrar upp dig så skriver AW faktiskt i Barnaboken att det är bättre att tveklöst svara fel än att tveksamt svara rätt. Tänk på det när du börjar oroa dig!