Också jag är tillbaka på banan, efter ett par veckors seghet, och jag kan bara hålla med Tilda - det märks direkt på humöret när jag får den träning jag behöver!

Och på matvanorna..... 8) Jag får inte alls samma sug efter dålig mat som gör mig ännu slöare och surare.
Den här veckans tre pass:
Tisdag: 20 min träningscykel och 75 min yoga
Onsdag: spinning 1h
Söndag: 35 min löpintervaller (5 km) och 10 min stretch.
Jag har sprungit färdigt hos naprapaten för den här gången nu.

Han hävdar att jag nu inte har några låsningar i ryggen längre, och ordentligt med cirkulation i nacke och axlar, vilket brukar vara mitt problemområde. Och jag tror att jag håller med honom.

I alla fall känner jag mig piggare, och det har inte varit tufft att ta mig iväg och träna, som det har känts de senaste veckorna.
Entusiasmen har också yttrat sig i en anmälan till Tjejvätternrundan.... och så råkade jag visst köpa en våtdräkt på blocket häromdagen.

Så det lutar nog rent av åt att det blir en hel tjejklassiker i år!

Mina föräldrar var här i veckan och passade på att ta med sig min systers gamla cykel som ev duger att cykla 10 mil på, det visar sig väl när jag har fått den servad och lite upp-piffad. 8) (Min egen cykel är tämligen anpassad efter både det platta uppsaliensiska landskapet och efter vad jag använder den till, att skjutsa barn på och cykla till jobbet med, så den är en tung damcykel av klassisk modell som jag inte känner för att cykla längre distanser eller uppförsbackar med.

) Så det är alltså veckans projekt att få cykeln i form så att jag kan ge mig ut och prova den så småningom, nu när kvällarna blir lite längre och snön börjar smälta bort. [-o<