Träning 2011!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Sofiapia

Re: Träning 2011!

Inlägg av Sofiapia »

Veckans träning :oops: :
lör: ben & mage

Usch, en helt underkänd vecka. Ja, ja....Ny vecka imorgon.
anna: jag vet att dubbar är en förträfflig lösning på att springa ute på isen. Jag kan bara inte motivera mig att ge mig ut i mörkret, kylan och på isen. Vill ha vår och lite ljusare tider för att kunna njuta av en joggingrunda i skogen. Än så länge får det bli gymmet. Det går att variera sig fantastiskt mycket bara på gymmet. Gäller att engagera sig i variation bara. Och lägga till lite motionsträning. Har bättrat mig...Ska hålla i trenden (bara).

Vilken vecka! =D> =D> Ni ligger i! Så duktiga allihopa!
:heart: Lillkillen född september 2009 -SM från start
:heart: Lilltjejen född november 2011
inger
Kontakt:

Inlägg av inger »

Glömde rapportera förra veckan. Men sprang ca 2 ggr och en gång pilatesboll då. Ingår planka och annat men på boll.
Sprungit 2 ggr och en pilatesboll.

Tänkte vara på pilatesboll nu men ska till jobb 14 och behöver göra en hemuppgift på en kurs innan dess.

Tycker att ni alla är så duktiga och springer lopp och tränar i massa och verkar ha outsinliga krafter. Ni jobbar ju och har familj ni med. Hur orkar ni :D ?

I går kväll däckade jag efter tre glas vin och x antal chpstuggor och tyckte att hela livet kändes ganska tungt.

Nu är jag på banan igen.
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Hur man orkar...Jaa, ibland flyter det på bara och ibland är det inte så roligt med träning. Men jag mår så bra av att träna, det är väl det som motiverar. Skönt att ta en slö-vecka ibland men märker genast hur slö och trött jag blir. Är mycket mer piggare och energisk då jag tränar, så jag kan/vill inte vara utan längre tider :wink:

Veckans träning 4 pass:

må: jogging 6km+styrka armar, axlar+plankor
ons: jogging 5km+styrka bröst, rygg+plankor
to: jogging 7,5km+styrka ben, rumpa+plankor
sö: jogging 18,5km+armhäv,dips+plankor
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
chokladkaninen

Inlägg av chokladkaninen »

Också jag är tillbaka på banan, efter ett par veckors seghet, och jag kan bara hålla med Tilda - det märks direkt på humöret när jag får den träning jag behöver! :D Och på matvanorna..... 8) Jag får inte alls samma sug efter dålig mat som gör mig ännu slöare och surare.

Den här veckans tre pass:
Tisdag: 20 min träningscykel och 75 min yoga
Onsdag: spinning 1h
Söndag: 35 min löpintervaller (5 km) och 10 min stretch.

Jag har sprungit färdigt hos naprapaten för den här gången nu. :wink: Han hävdar att jag nu inte har några låsningar i ryggen längre, och ordentligt med cirkulation i nacke och axlar, vilket brukar vara mitt problemområde. Och jag tror att jag håller med honom. :D I alla fall känner jag mig piggare, och det har inte varit tufft att ta mig iväg och träna, som det har känts de senaste veckorna.

Entusiasmen har också yttrat sig i en anmälan till Tjejvätternrundan.... och så råkade jag visst köpa en våtdräkt på blocket häromdagen. :oops: Så det lutar nog rent av åt att det blir en hel tjejklassiker i år! :lol: Mina föräldrar var här i veckan och passade på att ta med sig min systers gamla cykel som ev duger att cykla 10 mil på, det visar sig väl när jag har fått den servad och lite upp-piffad. 8) (Min egen cykel är tämligen anpassad efter både det platta uppsaliensiska landskapet och efter vad jag använder den till, att skjutsa barn på och cykla till jobbet med, så den är en tung damcykel av klassisk modell som jag inte känner för att cykla längre distanser eller uppförsbackar med. :lol:) Så det är alltså veckans projekt att få cykeln i form så att jag kan ge mig ut och prova den så småningom, nu när kvällarna blir lite längre och snön börjar smälta bort. [-o<
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Här är en till som mår så mycket bättre av att träna, märks lika mycket i knoppen som kroppen. Mitt problem- om det är något- är att jag får svårt att hejda mig. Vill träna varje dag och längtar till nästa pass så fort jag har avslutat dagens träning. Sedan jag hittade Olga Rönnbergs blogg har jag blivit helt såld på styrketräning. Jag som knappt hållt i ett par hantlar tidigare. :shock: :D

Denna vecka har jag fått ihop 7 pass
Mån: styrka nk
Tis: pw 50 min +styrka nk
Ons: MammaExpress
Lör: Intervall cross/kettlebell
Sön. pw 1h + MammaExpress

Efter varje pass kör jag även minst en planka x 3 (lite olika) och armhävningar på tå. Klarar nästan 10x3 armhävningar nu, vilket jag aldrig gjort någonsin tidigare. I april kommer jag snöra på mig joggingskorna och ge mig ut. Äntligen.

kram
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Orkar, ja. Jag orkar inte att inte träna! När jag hade den där eländiga influensan så länge kändes det inte alls bra... :cry:
Men nu är jag på huggt som attan! :D Sefdan är det väl mer eller mindre motiverade pass ibland. Ibland gör man dem för att man ska. Oavsett vilket är känslan i duschen efteråt alltid bra!
Hinner gör jag personligen för att jag är så priveligerad och jobbar hemifrån! :D Jag styr mitt liv och min tid! Bästa träningstiden för mig är direkt då jag lämnat barnen i skolan! Sedan är man på hugget och jobbar på bra resten av dagen!

Veckans pass blev 5 st.
mån: pulka med barnen 1 tim. Satte på mig träningskläder och pulsade/halvsprang uppför, och så nere på 15 sek, upp igen :wink:
Tis. aerobics/core 1 tim
Ons: joggade 5 km
fre: Poweryoga 50 min
Sön. Poweryoga 50 min

Härligt jobbat allihop!!! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Sofiapia

Inlägg av Sofiapia »

Veckans träning:
mån: bröst & biceps
ons: rygg, triceps & mage
sön: ben, mage och rodd

Jag har alltid svårt att komma igång med träningen igen om jag håller upp längre perioder. Börjar nästa dag istället.. Träningen gör att jag slipper rygg och höftont samt att jag är så mycket piggare. Jag har lärt mig att om jag känner mig trött och hänging, så är det ofta bättre att åka till gymmet än att lägga mig och slappa. Min akilleshäl är att jag tränar helst på gymmet. Det gäller alltså att jag kan komma iväg. Jag vill ha utmanande vikter och ta i ordentligt. Det känner jag inte att jag gör hemma, men jag kanske hittar nåt. Jag tror att om man tvingar sig själv att börja träna, så kan man efter ett tag känna ett sug efter träningen. Då är det inte lika svårt att hålla igång. Sen måste man varva med lite slöande också.
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Söndag igen

Veckans träning:
må: cross 40 min
tis: pw 45 min + styrka ök
ons: MammaExpress kettlebell
to: intervall cross
lö: styrka nk
sö: cross 50 min

Fyllde år i veckan och fick bl a en kettlebell på 12 kg. Sved bra i rumpan och benen när jag körde mitt styrkepass i lördags. Då använde jag den i benböj och swing. Gött.

Vikten pekar fortfarande nedåt, lite sakta kanske, i snitt 1 kg/månaden. Midja och rumpa minskar i snitt 2 cm/mån. Snart är jag i mina gamla jeans. De går på, men jag kan inte knäppa. Till sommaren ska de användas igen. Inga nya inköp förrän de passar.

Kram
Linda
chokladkaninen

Inlägg av chokladkaninen »

Bra jobbat Linda! :D Och ambitiös klädpolicy!

Jag har fått ihop mina 3 pass den här veckan:
Tisdag: Cykling 20 min (10 km) och yoga 75 min
Fredag: Aerobics 45 min
Söndag: jogging på löpband 45 min (7 km)
Jag hade tänkt passa på att premiärcykla min nyservade cykel i dagsljus idag (har accepterat att det mesta cyklandet liksom den mesta skidåkningen kommer att ske efter kl 19.30 på kvällen....:lol:), hade kollat upp en 20 km-runda att prova på, plockat fram den gamla cykelhjälmen och allt - men då var bakdäcket platt! :evil: Så det var bara att lomma iväg till gymmet istället, och så ska jag gå tillbaka till cykelreparatören och klaga.... 8)
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Bra tränat flickor :D

5 pass:

må: ME men kettlebell+plankor
(ti: armhäv,dips,plankor)
ons: jogging 5km+styrka armar,axlar+plankor
to: jogging 7,5 km+styrka ben,rumpa+plankor
lö: jogging 5,5km
sö: jogging 12km+styrka bröst,rygg+plankor

bara 7 veckor kvar till maraton :? borde göra en riktigt lång runda nästa vecka, typ 30 km... skönt då det är lättare att springa nu då vägarna börjar vara bara.
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

chokladkaninen skrev:Och ambitiös klädpolicy!
Gäller bara jeans :D

Linda
Sofiapia

Inlägg av Sofiapia »

Veckans träning:
mån: bröst & biceps

Jag har varit förkyld och riktigt hostig så några fler pass blev det inte i veckan. Sugen på att bli frisk och träna igen. Bra jobbat ni andra.
Långsam viktnedgång tror jag är lättare att hålla senare, så kämpa på LindaVega!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

HÄRLIGT jobbat tjejer!!! =D>

Jag har fått ihop 5 pass:
mån: joggade 5 km
ons: motionscykel 1 tim
tors:motionscykel 1 tim
Fre: Poweryoga 45 min
Sön: Powerwalk 45 min + plankor & situps

Linda Vega: Oj, vad du kör på! :o
12 kilo??!! :shock: Låter verkligen asjobbigt!
chokladkaninen: Så var det med den nyservningen... :evil: Så trist när du ställt in dig på det!!
Tilda: som alltid fantastisk rapport! :D Ja, visst är det härligt att det tinar på vägarna!

kram anna
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Där skrev vi visst exakt samtidigt!
Krya på dig och ta det lugnt Sofiapia!

kram anna
inger
Kontakt:

Inlägg av inger »

Vet inte vad det är med mig egentligen.
Jag är inte sjuk men heller inte riktigt bra. Utmattad och ont i kroppen den här veckan.
En gång sprang jag med sonen och mannen en liten runda och jag upplevde att jag knappt kunde föra kroppen framåt, det hade liksom gått snabbare att gå, kändes som att jag måste pressa mig till det yttersta för att kunna springa. Jag har haft ont i musklerna och sovit massor och vaknat gråtande, för det är en del saker på jobbet som jag är ledsen över inte kan släppa.
Jag har i allafall kommit igång och cyklat. Cyklat cirka en mil två gånger kört pilatesbollen en gång och så den där nämnda springturen med sonen då.
Men vet som sagt var inte vad det är med mig egentligen. En släng av någonting kanske?
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"