Hej!
Ja, inte konstigt liten blev trött om ni ändrade på morgontiden

. Det kan förklara varför sömnen blev så vinglig idag. Bestäm dig för en strategi och kör på den, prova inte utan GÖR

och var konsekvent, inte olika tider olika dagar. Testa minst en vecka. Du måste inte ha morgon kl 7

det orkade inte ens jag. Vi körde 8 och sen 7.30, det var det absolut tidigaste jag kunde tänka mig att gå upp
Numera är rekommendationen för smakisar 4 månader igen, precis som det var för. Det är bara amningshysterin som har fått det till 6 månader för att de vill att folk ska amma länge. Ingen 6 månaders bebis klarar sig på bara amning och är NÖJD och MÄTT,max 4 månader brukar det funka på bara amning.
Du kan prova olika fruktpuréer, de kan var lite kräsna de små liven

men det kan ta upp till 20 gånger innan de kommer på att de gillar en viss smak också. Katrinplommon var väldigt poppis här hemma. Du kan göra egen gröt också om du mixar havregryn fint och sen kokar med vatten. I med smör eller olja sen. I fall du har svårt att få tag på gröt kan det ju vara ett alternativ. Att lillkillen somnar vid amning tycker jag låter lite oroväckande när han ändå är så pass gammal. Det brukar de göra de första 1-2 månaderna men inte sen

, kan ju vara för att han behöver mer sammanhängande sömn

. När han somnar till, upp med honom högt på axeln och buffa honom kraftigt i rumpan, ingen mesklapp här inte

. Rapa behöver han ju ändå och det brukar få dem att vakna till. Eller så lägg honom på golvet, hårt underlag är ju inte lika mysigt som att ligga hos mamma eller kom på att ni plötsligt akut måste byta blöja

. Allt med en attityd av självklarhet och sen fortsätter ni matningen såklart. Ju mer han sover under vakentiden desto mer kommer han att vakna när han verkligen ska sova.
Angående mat på natten, här gäller det inte att trycka i honom så mycket som möjligt. Mat var 3-4 timme på dagen ( så mycket så möjligt), 4 måltider + en kvällsslurk innan han ska läggas för natten. Nattmålen ska hållas korta ca 20 min i MÖRKER, det är natt ju

lampor får honom bara att vakna till liksom för mycket mat då. Om du måste tända gör det t.ex utanför rummet och med bara en glipa öppen så du får lite ledljus. På natten händer ingenting är idéen.
Vitsen med att använda standardmodellen är att du sen alltid har verktyg att ha tillhands t.ex när lillen blir sjuk eller sen i trotsen. SM bebisar sover sina hela nätter trots att de får tänder eller är sjuka. Kräksjuka är väl undantaget

men även då var det bara in och sannera sängen och lägga honom ingen, inga protester =D> . Jag älskar SM!
Kram