Jag skulle behöva lite schema feed-back och gärna tips på hur ni har det.
Lillebror är rejält förbannad när han ska sova! EXTRA mycket om han ska ligga i vagnen men han protesterar rätt högljutt i sängen oxå ibland.

reagera får man ju, men jag fattar inte riktigt varför han är så förbannad? Jag försöker verkligen truga i så mycket mat som det bara går, men han signalerar tydligt när det är stopp, bara biter och leker med nappen till flaskan. Vill heller inte mata på i evinnerlighet (nån minut här och där) för då blir hela vakenpasset en enda MÅLTID. Jag antar att på det sättet blir ju aptiten sämre till nästa mål oxå
Sen har vi detta med utevistelsen... som jag tycker är så himla svår att få till nu när det tydligen inte passar att sova i vagnen. Resesängen har jag inte testat ute än, känns som om det skulle bli så himla kallt

Den är ju som ett stort hav i jämförelse med vagnen... Nu försöker vi gå en promenad med vagnen direkt när han vaknar från fm-luren så vi är hemma innan lunchen. Men jag kan inte gå FÖR långt för då somnar lillebror i alla fall fast han nyss har lurat, 30-40 min är nog max, sen är vagnen sövande. Storebror vill ju helst gå själv, RÖRA SIG, och det kan jag gott förstå. På eftermiddagen blir det mörkt på en gång, men skulle gärna ha 2 utepass om dagen för bägge 2. Helst rörelse för storebror och lättsammast med vagn för lillebror, han är ju så himla tung så en upptäcksfärd på armen i 30-40 minuter blir helt enkelt för jobbigt... Hur gör ni?? Tips?

Kan ju testa att gå när lillebror ändå ska sova, i rullande vagn duger det nog att sova på rygg, men det är oxå viktig tid tillsammans med storebror......
7.00 god morgon ammas (i mörkret går det i en del 8) ) fyller på med ersättning om det går, oftast med en del möda och ett lite halvömt järngrepp. Följt av ensamlek i ca 15-20 minuter.
8.45 sova i 45 minuter, har nu börjat sova inne då han svettade upp sig rejält på alla 4 i vagnen
9.40 ca försöker gå en prommis med syskonvagnen i ca 40 minuter.
10.30 magläge och bus med storebror
11.00 lunch, stor grötportion med plommonpuré och rapsolja, fyller på med ersättning under milt tvång....
12.00-14.00 sova i sängen, nu mer....
14.00 halv banan + tutte
14.30 ligger på golvet både på rygg och mage eller sitter i matstolen och tittar på mamma som pysslar med viktiga saker.
16.00 sova 20 minuter
16.45 ca grönsakspuré fyller på med vad som går, tutte eller ersättning. (Hittar inte riktigt rätt i tid för detta sista mål.... Han tycks rejält hungrig redan när han vaknar 16.20....)
Sitter oxå med vid vår middag sen magläge i den mån det går mellan KRÄKNINGARNA.....
18.00 ca...bad och skoj, därefter mera rygg/magläge....
18.30 nattslurk välling ca 120 ml, en del trugande krävs, ofta lek med nappen i stället.... fyller på med tutte om så önskas.
19.00 god natt
Går max i 120 ml ersättning efter skedmaten, vänder jag på steken sveper han ersättningen direkt men då är det svårare att få plats med all skedmat efteråt...
Drog ner på em luren när han vaknade före 7 på morgonen, men han tycks fortsätta göra det ändå... någon av bröderna brukar vakna vid 6.15 och sen väcker de varandra för vid denna tid tror de sig vara utvilade... jag serverar pangramsa (och musik om det inte blir tyst). Vill ju inte att den ena ska vakna på bekostnad av den andre... det är lite svårt just den där tiden när det snart är morgon. Lillebror är förbannad när han vaknar

storebror ligger bara och pratar.
Det här blev ett låååångt inlägg.... puh
Jenny