har en fråga angående verktygen då man bara har en hand att tillgå.
Har brytit armen sedan 2 veckor tillbaka, har en hoffmanställning in opererad, alltså inget gips. Jag har lyckats buffa henne en gång vid kris med armbågen och den andra handen på ryggen. Men det funkade bara kort en gång, inte längre, jag får för ont och Vilma ålar sig ur mitt grepp. Har också gjort solfjädern men den funkar inte lika bra med en hand
Nu behöver vi inte så ofta ta till varken solfjäder eller buffning men nu efter att hon varit sjuk och även under sjukdomstiden har det behövts ibland. Jag ramsar ordentligt och väntar ut henne länge innan jag överhuvud taget tänker på att gå in, men några eftermiddagar så har jag varit tvungen att gå in då det varit kris och hon varit väldigt ledsen och jag får det inte att funka och hon blir då bara förvirrad och blir ännu mer ledsen, jag har då tryckt till och gått ut med ramsan igen (men hon har inte blivit lugn och jag har sedan fått gå in på marginalkvarten och tagit upp henne, det har också hänt att jag tagit upp henne ändå lite tidigare, beroende på hur länge vi hållt på). Ibland har jag tröstat i sängen utan verktygen och sen tagit upp när hon blivit lugn på marginalkvarten. Men det känns inte så bra att göra något annat när hon är van vid verktygen.
Någon som har tips? Ska jag strunta att gå in vid kris och fortsätta ramsa? När jag tröstar på annat vis så har jag inte lyckats få henne att somna om.
Nu är hon frisk å det var några dagar sedan det var kris, men jag kommer inte att kunna använda min arm på minst en månad till och vill vara förberedd inför framtiden. Inte för att det ska bli kris igen